Ga naar inhoud

Belichtingscorrectie, maar dan slim. Welk programma?

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik zoek een handig progje om de belichting van mijn digitale foto's te corrigeren met één druk op de knop. Ik bedoel hiermee niet de functies in Photoshop, ACDSee, Picassa en vele bekende anderen, want die hebben allemaal hetzelfde kenmerk: je kan alleen de [u:ad6d5e1eb7]hele[/u:ad6d5e1eb7] foto lichter of donkerder maken. Ik zoek een progje dat zo slim is dat hij het onderbelichte deel van de foto herkent en alleen dat deel lichter maakt, de rest van de foto moet dus niet evenredig ook lichter worden gemaakt. Wie o wie weet hier een handig progje voor!
Link naar reactie
[quote:61942ae35e="kid jansen"]Hoe kan een programma nu zien welk deel onderbelicht of overbelicht is? Lijkt me heel sterk dat er zoiets bestaat, ik denk dat je het gewoon met de hand zal moeten doen.[/quote:61942ae35e] Het gratis programma van Adobe Album Startersedition heeft echter wel degelijk zo'n functie en werk heel behoorlijk. Alleen zoek ik meer van dit soort progjes omdat elk progje zijn sterke punten heeft.
Link naar reactie
[quote:cf990380e4="Kkarl"][quote:cf990380e4="kid jansen"]Hoe kan een programma nu zien welk deel onderbelicht of overbelicht is? Lijkt me heel sterk dat er zoiets bestaat, ik denk dat je het gewoon met de hand zal moeten doen.[/quote:cf990380e4] Het gratis programma van Adobe Album Startersedition heeft echter wel degelijk zo'n functie en werk heel behoorlijk. Alleen zoek ik meer van dit soort progjes omdat elk progje zijn sterke punten heeft.[/quote:cf990380e4] Dat weet ik, maar dat vergt veel concentratie om geen scheiding te gaan zien. En als je erg veel foto's te corrigeren hebt, is een automatische functie best handig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...