Ga naar inhoud

Verdwenen foto's

anoniem

Aanbevolen berichten

Onlangs kocht ik een Panasonic DMC-FZ30 camera, met daarbij een Sandisk SD kaart van 1 GB. Met die kaart zou ik in de laagste JPEG compressie 250 foto's kunnen maken. Ging daarna op vakantie en maakte 249 foto's. Die heb ik allemaal meermalen op het camera LCD scherm bekeken, dus ze stonden er echt op. Vervolgens haald ik die kaart er uit, en zette er een andere in. Thuisgekomen bleken alleen de eerste 30 foto's nog op de kaart te staan, de andere 219 waren verdwenen. Op de computer noch op de camera zelf zijn ze nog te zien. Toch geeft die kaart aan dat ik nog maar 1 foto kan maken, dus de ruimte die die verdwenen foto's innemen is nog steeds bezet. Wat kan er zijn gebeurd, en is er een manier om de verwenen foto's nog terug te halen? Herman
Link naar reactie
Hartelijk bedankt, ik heb de foto's terug! Met PC inspector kon ik de .JPG files binnen halen, maar niet de .mov (quicktime), hoewel het programma die mogelijkheid wel bied, maar ze werden niet gevonden. (Misschien omdat Panasonic er nog iets speciaals mee doet?). Recover my Photos vond die wel. Misschien moet ik dat dus maar kopen, maar ik zal eerst nog even zaimagerecovery proberen. Ik ben erg blij met jullie antwoorden, want om die reis naar Costa Rica nog eens over te doen voor de foto's........ Blijft de vraag wat er kan zijn gebeurt. Nogmaals bedankt, Herman
Link naar reactie
Wat ook een optie is, is eerst nog een update draaien van pc inspector. Dan wordt er ook meer gevonden. Nog een optie: sandisk heeft eigen recovery software, rescuepro: Die zit gratis bij CF kaartjes maar is hier ook te koop. http://www.lc-tech.com/software/rprowindetail.html (stel, je koopt hem, coupon nummer SNDK-RP-1203 ) t.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...