anoniem Geplaatst: 6 oktober 2005 Delen Geplaatst: 6 oktober 2005 Hallo, Ik wil graag een foto (van 1701 bij 567) precies doormidden hebben..? HOe doe ik dit ..? Groeten Mark Met crop weet ik niet hoe je hem precies tot de helft krijgt (Photoshop) (dus 1701 / 2 = 850.5) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2005 wellicht eerst even de foto aanpassen naar een even aantal pixels? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2005 [quote:ee412b5aef="derkdejong"]wellicht eerst even de foto aanpassen naar een even aantal pixels?[/quote:ee412b5aef] Nee...zo bedoel ik het niet... FF iets preciezer.. Ik heb een hele grote foto (Qua Pixsels) (de foto is een rechthoek (meerdere foto's aan elkaar gezet..)) Het formaat (van een normale) foto is 15 * 10 dus nu heb ik hem in centimeter bekeken...En gezet op de verhouding die er het best bij de foto past... Dus dat is twee foto's naast elkaar....15*10 = 30*20 (Qua verhouding, zodat ik meer pixels heb = beter qualiteit..) Nu moet ik dus deze foto van 1701 bij 567 (zeg maar 1700 * 568 het gaat niet om het pixeltje..) Precies door midden heb...Zodat ik twee foto's heb... Dus dat de hoogte bij alle twee gelijk blrijft = 568 ... Maar dat de breedte dus door midden gaat... 1700 / 2 = 850. [b:ee412b5aef]Maar hoe krijg ik via een fotobewerkings programma een foto precies door twee'en...dus in het midden..? Bedankt :) Mark[/b:ee412b5aef] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2005 gewoon de selectie tool gebruiken (rechthoek) je kunt dan aan de x,y coordinaten kijken waar je zit anders de coordinaten ff inschakelen de x,y coordinaten staan meestal onderaan het scherm je begint dus op 0 (linksbovenaan) en trek dan de rechthoek met je muis naar 850 daarna met je muis natuurlijk naar beneden gaan deze selectie kun je nu copieeren en plakken als nieuwe afbeelding nu maak je weer een selectie, maar dan vanaf 850 naar 1700 ( de vorige selectie is nog actief dus je weet precies waar je je muis neer moet zetten) of anders moet je als je de eerste selectie hebt gemaakt, op CUT klikken de linkerkant gaat dan weg en de rechterkant houd je dan over (ik heb het nu over paintshop pro, maar in photoshop werkt het ook Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2005 als je gewoon twee helften wil gebruiken kan je jezelf ook wat gepiel met de muis besparen en de selctie omdraaien (Shift+Ctrl+I) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2005 [quote:23deb9214b="amira"]gewoon de selectie tool gebruiken (rechthoek) je kunt dan aan de x,y coordinaten kijken waar je zit anders de coordinaten ff inschakelen de x,y coordinaten staan meestal onderaan het scherm je begint dus op 0 (linksbovenaan) en trek dan de rechthoek met je muis naar 850 daarna met je muis natuurlijk naar beneden gaan deze selectie kun je nu copieeren en plakken als nieuwe afbeelding nu maak je weer een selectie, maar dan vanaf 850 naar 1700 ( de vorige selectie is nog actief dus je weet precies waar je je muis neer moet zetten) of anders moet je als je de eerste selectie hebt gemaakt, op CUT klikken de linkerkant gaat dan weg en de rechterkant houd je dan over (ik heb het nu over paintshop pro, maar in photoshop werkt het ook[/quote:23deb9214b] Dit wil ik idd... Ik gebruik Photoshop.. Maar ik zie nergens die corordinaten die ik nodig heb!!.. Bedankt iig.. Mark Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2005 in photoshop cs venser \ info of F8 drukken de coordinaten staan dan rechtsboven wel even op het + teken klikken wat voor de X/Y staat , om te kiezen tussen inches, pixels enz... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2005 [quote:759b313492="amira"]in photoshop cs venser \ info of F8 drukken de coordinaten staan dan rechtsboven wel even op het + teken klikken wat voor de X/Y staat , om te kiezen tussen inches, pixels enz...[/quote:759b313492] Hmmzz.. Idd,...bedankt..!! Maar kan je die rectangle tool ook handmatig instellen..? Groeten Mark :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2005 Hou je niet van pielen met de muis? Je kunt natuurlijk ook gewoon de canvas-size veranderen (Image -> Canvas Size). Houd de hoogte gelijk, en geef de breedte de helft van de bestaande breedte. Kies aan welke kant het canvas wordt ingekort (links of rechts) en huppekee, klaar. Saven onder een andere naam, step backward en voer dezelfde handeling nogmaals uit waarbij nu de andere helft van het canvas wordt ingekort. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2005 [quote:239c34b0ab="Ener Nestraa"]Hou je niet van pielen met de muis? Je kunt natuurlijk ook gewoon de canvas-size veranderen (Image -> Canvas Size). Houd de hoogte gelijk, en geef de breedte de helft van de bestaande breedte. Kies aan welke kant het canvas wordt ingekort (links of rechts) en huppekee, klaar. Saven onder een andere naam, step backward en voer dezelfde handeling nogmaals uit waarbij nu de andere helft van het canvas wordt ingekort.[/quote:239c34b0ab] :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2005 Probeer deze eens: http://www.snapfiles.com/get/castlesplit.html Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2005 Ok bedankt allemaal...Ik ben der inmiddels uiteraard uit.. Goede site btw.. Groeten Mark Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2005 prima dat je even terugmeldt, dat zouden er meer moeten doen. maarre: hóe ben je d´r uiteindelijk uitgekomen...? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2005 [quote:bb667f9510="derkdejong"]prima dat je even terugmeldt, dat zouden er meer moeten doen. maarre: hóe ben je d´r uiteindelijk uitgekomen...?[/quote:bb667f9510] Nou...Zoals hierboven is uitgelegd..Ik heb het gedaan..Door op dat plus teken te drukken...Zo de Pixels...en dan met de rectangele tool... en ctrl+c... .. dan nieuw document...en crtl+v .. Dus lukt goed.. Bedankt allemaal :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen