Ga naar inhoud

ACDSee - afbeeldingen kopiëren naar DVD.

anoniem

Aanbevolen berichten

Voor mijn fotobeheer gebruik ik ACDSee 5. Ik kopieer een map met foto's + de erbij horende bestanden "ACDdatabase", "Descript.ion" en "ZB Thumbnail.info" naar een DVD. Dit levert geen problemen of foutmeldingen op. Wanneer ik echter de foto's vanaf die DVD wil bekijken, dan ben ik de volgende gegevens toch allemaal kwijt: date, author, keywords en categories. Als je van duizenden foto's met al deze gegevens een DVD backup maakt en je hebt die backup t.g.v. een calamiteit nodig en je ontdekt dat al deze informatie niet op de DVD staat, dan heb je een probleem. Wie weet hoe ik al die gegevens kan meekopiëren naar DVD zodat ze er ook werkelijk op staan? Alvast bedankt, Ben.
Link naar reactie
hebbie aan [b:17b162ea55]ACDDatabase.xml [/b:17b162ea55]niet genoeg dan? werkt bij mij wel. ook heb ik het volgende gedaan ....... [i:17b162ea55]Moving the database to a new location Click Tools | Options. In the Options dialog box, click Database. On the Database page, in the Image database text field, click the Browse button. Select a new folder to save your database files in. Click Open. Click OK.[/i:17b162ea55] Important: [b:17b162ea55]Before moving the database, it is recommended that you copy the ImageDB.ddf file in the current location, and paste it in the new location. This ensures that you do not lose database information.[/b:17b162ea55]
Link naar reactie
Alvast bedankt, maar: Aan "ACDDatabase.xml" blijk ik inderdaad niet genoeg te hebben. Je advies heb ik al in de Helpfunctie gelezen, maar ik begrijp er niks van. Ik moet de database naar een nieuwe locatie verplaatsen. Maar welke locatie wordt hiermee bedoeld? Voorts vraag ik me af of de database op de oude locatie dan niet meer nodig is. Verder wordt als belangrijk advies gegeven "ImageDB.ddf" vanuit de huidige locatie te kopiëren naar de nieuwe locatie. Maar welke locatie is de huidige en welke locatie is de nieuwe. Ik vind het allemaal erg onduidelijk en ik heb met een paar kleine testbestanden al van alles uitgeprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Steeds ben ik alle informatie - behalve de "description" - weer kwijt, niet alleen op de DVD maar soms ook in de originele bestanden, dus op de harde schijf. Met vriendelijke groet, Ben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...