anoniem Geplaatst: 19 juni 2005 Delen Geplaatst: 19 juni 2005 In photoshop (CS) heb ik nu een batch gemaakt welke foto's verkleind, dupliceerd, en dan nog eens verkleind (thumbnail). Daarna sla ik deze foto's handmatig op via opslaan voor web. Dit opslaan wil ik nu ook automatiseren, maar als ik in de batch de opslaan voor web handelingen opneem worden ze dus elke keer in dezelfde map opgeslagen. Ik wil per keer kunnen selecteren in welke map deze moeten worden opgeslagen. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen zodat de afbeelding wel worden gecomprimeerd voor het web ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2005 In Photoshop 6 (nieuwer heb ik niet :( ) is er een mogelijkheid via File->Automate->Web Photo Gallery Web Photo Gallery staat dan in hetzelfde menu als Batch. Ik weet niet of CS die mogelijkheid ook heeft. Je kunt dan direct de foto's en thumbnails doen die in aparte mappen worden opgeslagen. Er worden ook html files aangemaakt maar die kun je na die tijd gewoon verwijderen anders. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2005 Verrek was ik zelf nog niet op gekomen en het werkt prima. Bedankt voor de tip! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2005 soms zijn dingen makkelijker dan je denkt :P:P:P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2005 Ja, bedankt ! Heb er gisteren ook eentje binnen 5 minuten gemaakt. Ziet er ook nog eens goed uit ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2005 Nog even verder hiermee, werkt dus prima om via deze manier de foto's te verkleinen. Deze zet ik daarna met Dreamweaver op mijn site, maar ik fotoshop maakt er natuurlijk zelf ook html pagina's bij dus heb ik de foto's er direct op staan. Maar voordat ik verder ga daar een eigen stijl voor te maken snap ik niet helemaal hoe de galerie te updaten. Ik selecteer een map en daar maakt photoshop dus een mooie galerie van incl. de html pagina's, maar als ik nu nieuwe foto's heb en deze aan de galerie wil toevoegen lukt dat niet. Photoshop maakt dan namelijk een nieuwe index.html aan welke de oude overschrijft en dan staan dus alleen de nieuwe foto's erop. Hoe kan ik nou de galerie 'updaten' via photoshop ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2005 Volgens mij kan dat niet. Photoshop geeft puur statische HTML pagina's als output, aan de hand van eerder gekozen foto's/mappen als input. Dat zou dus betekenen dat je de hele nieuwe gallerie opnieuw moet maken, of handmatig in de html een foto toevoegen. Als je de beschikking hebt over ASP/PHP is het makkelijker, dan kun je de pagina dynamisch de foto's weer laten geven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2005 Je kunt natuurlijk ook voor de simpelste oplossing kiezen. Een aparte gallery per serie foto's, en daarboven een index pagina. Je kunt ook eens kijken naar een alternatief programma als Easythumbs of Jalbum. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2005 wellicht betreft het een bug in cs in photoshop 7 gaat het wel goed, nieuwe foto's in dezelfde map erbij en er wordt een nieuwe index.html gegenereerd met zowel de oude als de nieuwe foto's Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen