Ga naar inhoud

opslaan voor web maar niet opslaan

Aanbevolen berichten

In photoshop (CS) heb ik nu een batch gemaakt welke foto's verkleind, dupliceerd, en dan nog eens verkleind (thumbnail). Daarna sla ik deze foto's handmatig op via opslaan voor web. Dit opslaan wil ik nu ook automatiseren, maar als ik in de batch de opslaan voor web handelingen opneem worden ze dus elke keer in dezelfde map opgeslagen. Ik wil per keer kunnen selecteren in welke map deze moeten worden opgeslagen. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen zodat de afbeelding wel worden gecomprimeerd voor het web ?
Link naar reactie
In Photoshop 6 (nieuwer heb ik niet :( ) is er een mogelijkheid via File->Automate->Web Photo Gallery Web Photo Gallery staat dan in hetzelfde menu als Batch. Ik weet niet of CS die mogelijkheid ook heeft. Je kunt dan direct de foto's en thumbnails doen die in aparte mappen worden opgeslagen. Er worden ook html files aangemaakt maar die kun je na die tijd gewoon verwijderen anders.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Nog even verder hiermee, werkt dus prima om via deze manier de foto's te verkleinen. Deze zet ik daarna met Dreamweaver op mijn site, maar ik fotoshop maakt er natuurlijk zelf ook html pagina's bij dus heb ik de foto's er direct op staan. Maar voordat ik verder ga daar een eigen stijl voor te maken snap ik niet helemaal hoe de galerie te updaten. Ik selecteer een map en daar maakt photoshop dus een mooie galerie van incl. de html pagina's, maar als ik nu nieuwe foto's heb en deze aan de galerie wil toevoegen lukt dat niet. Photoshop maakt dan namelijk een nieuwe index.html aan welke de oude overschrijft en dan staan dus alleen de nieuwe foto's erop. Hoe kan ik nou de galerie 'updaten' via photoshop ?
Link naar reactie
Volgens mij kan dat niet. Photoshop geeft puur statische HTML pagina's als output, aan de hand van eerder gekozen foto's/mappen als input. Dat zou dus betekenen dat je de hele nieuwe gallerie opnieuw moet maken, of handmatig in de html een foto toevoegen. Als je de beschikking hebt over ASP/PHP is het makkelijker, dan kun je de pagina dynamisch de foto's weer laten geven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...