anoniem Geplaatst: 14 juni 2005 Delen Geplaatst: 14 juni 2005 Hoi mensen, Ik ben bezig een logo te maken in photoshop. Wat ik maar niet voor elkaar krijg is een lijn te buigen. Normaal destilleerde ik een gebogen lijn door gebruik te maken van geknipte cirkels maar nu zit ik met een plaatje dat zeg maar gebogen moet worden. Ik heb een afbeelding van een zogenaamd schipperstouw maar die is recht en die moet in een halve cirkel gebogen worden. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Heb al gezocht in de photoshop help maar kon het niet vinden (misschien gebruik ik de verkeerde zoekwoorden..?) (ps heb op dit forum gezocht naar soortgelijk topic maar kon het niet vinden dus vandaar dit nieuwe topic) Bij voorbaat dank Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2005 denk toch dat je het "path tool " moet gebruiken kijk [url=http://www.heathrowe.com/tuts/pathsmadeeasy.asp] hier [/url] maar ff Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2005 Ok tnx, maar dan hebben we het over een lijn die gebogen wordt. Ik kan dus niet dat plaatje van een kabel laten buigen zeg maar? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2005 Jawel, dat kan wel. Selecteer alleen de kabel, dus niet het hele plaatje! Vervolgens: edit-->transform-->skew (Dan een beetje trekken en buigen aan de ankerpunten). In Adobe CS2 kun je met de optie "warp" ook leuke dingen doen! edit-->transform-->warp Succes! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2005 Hmm ik heb het geprobeerd met Skew, maar dan kan ik alleen het aanzicht veranderen en niet een kromming maken in het plaatje zelf Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2005 Jawel, het gaat wel. Neem bijvoorbeeld eens het ankerpunt rechtsonder, en trek dat eens verticaal helemaal naar boven. Je zult zien dat de lijn dan een kromming krijgt. Daarna gewoon wat rommelen met de andere ankerpunten totdat het naar je zin is. Met Warp gaat het trouwens wel gemakkelijker. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen