Ga naar inhoud

Paint Shop Pro 9 geeft PSP7-bestanden niet goed weer

Aanbevolen berichten

Hallo, ik werk al geruime tijd met Paint Shop Pro, sinds ik op mijn 12e ofzo begon met een boek over webdesign (ik ben nu 14) en het bevalt allemaal prima, alleen heb ik nu opeens een probleem. Ik ben overgestapt op Paint Shop Pro 9, terwijl ik eerst versie 7 gebruikte. Ik dacht nog: 'Laat ik 7 er nog maar even op laten staan, voor alle zekerheid.' En dat was maar goed ook, want 9 doet het op zichzelf goed, maar als ik een Paint Shop Pro 7-bestand open (in versie 9) doet zich iets geks voor: in een afbeelding met vector-tekst staat de tekst wel op de goede plaats, maar de letterspatiëring en regelafstand worden verkeerd weergegeven. En dat kan natuurlijk niet, want dan krijg ik immense problemen met mijn website (www.warpcore.tk, site over Star Trek)... Verder is dat het enige dat ik zie, maar het is wel heel irritant aangezien ik heel veel met vector-tekst doe. Ik sluit niet uit dat gewone vector-objecten ook verkeerd worden ingelezen maar ik zie het alleen met de tekst gebeuren. Weet iemand hoe ik dit probleem moet oplossen? Screenshot: [url=http://home.tiscali.nl/goosens/verschil_versies_psp.png]klik hier[/url]. Groeten van Lennart Goosens.
Link naar reactie
[quote:f61bea16f1="Johnny321"]sla es op als psd en open em dan met psp9 misschien werkt dat.[/quote:f61bea16f1] Tsja het werkt wel, maar dan moet ik dus honderden bestanden op deze manier gaan converteren, met alle risico op het verliezen van bepaalde gegevens van dien. Of zoals Paint Shop Pro 7 zelf zegt, zullen er bepaalde niet ondersteunde vectorobjecten niet worden opgeslagen. :-? [edit]Ik kom zojuist achter het volgende: de reden dat het met PSD wel goed gaat is dat ie helemaal geen vector-objecten opslaat, hij maakt er allemaal een rasterlaag van. Daardoor kan de tekst er niet verkeerd opkomen, maar ook niet meer bewerkt worden! :cry: [/edit] Is er een andere manier? Een ander formaat om hem tussendoor in op te slaan (net als nu met het PSD-formaat)? :) Alvast bedankt. Groeten van Lennart Goosens, :P :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...