Ga naar inhoud

Formaat wijzigen in PSP 9

Aanbevolen berichten

Na altijd gebruikt te hebben gemaakt van Paint Shop Pro 7 overweeg ik een nieuwe PSP aan te schaffen en heb ik een demoversie geïnstalleerd van PSP 9.0. In 7.0 ging het instellen/ingeven/wijzigen van het formaat (in grootte) gemakkelijk en goed en de nieuwe maten bleven netjes behouden. In 9.0 (b)lijkt dat een stuk gebruiks[u:e1ee3711ec]on[/u:e1ee3711ec]vriendelijker te zijn geworden! Ik wil n.l. een scan behouden in de oorspronkelijke afmetingen maar wat ik ook instel/ingeef/wijzig, het programma past zelf steeds de grootte van de afbeelding aan naar een kleiner formaat. Wie kan mij adviseren hoe de ingetypte afmetingen ook behouden blijven. Of moet ik het maar bij de oude versie 7.0 laten, want deze optie is voor mij bepalend t.a.v. de aankoop van een nieuwe versie... Ik zie reacties met belangstelling tegemoet en dank daarvoor bijvoorbaat vriendelijk. RHV
Link naar reactie
Hmmm, het moet volgens mij kunnen, alhoewel ik niet precies weet hoe. ZIe je misschien iets over het hoofd? Ikzelf heb ook altijd met PSP7 gewerkt, en ben onlangs OOK overgestapt op (dan wel de volledige versie) PSP9, en ik heb ook al problemen ermee! :lol: Hij leest namelijk de vectortekst uit mijn oude bestanden verkeerd in... :-? Maar wat ik heb gedaan: PSP7 en PSP9 naast elkaar geinstalleerd houden, zo kun je bovendien makkelijk naar een oplossing zoeken. Eén ding kan ik wel vragen: kan het niet dat je werkelijk het formaat wijzigen en een andere zoomfactor door elkaar haalt? Als ik een csan maak op 1200 dpi (bijvoorbeeld) is die ook te groot om in het venster te passen, en dus past Paint Shop Pro de grootte aan. Maar dna kun je gewoon weer inzoomen. Als hij echt de grootte verandert, moet ik onder PSP9 ook maar eens iets in gaan scannen, misschien snap ik dan wat je bedoelt. Groeten van Lennart Goosens.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...