Ga naar inhoud

Afbeeldingen van een bepaalt formaat bewerken met Photoshop?

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben momenteel bezig met het bouwen van een site, in de index zou ik graag een kleine afbeelding plaatsen die nog wel in het frame past. Ik heb een voorbeeld afbeelding van het juiste formaat die ik graag zou willen bewerken, ik zou dit voorbeeld graag willen vervangen door een andere foto(of een deel daarvan). Nou is mijn vraag hoe ik die foto percies in het juiste formaat kan krijgen?. Heb het wel eens erder gedaan alleen nu kom er er niet meer op....iemand die dit truckje nog een keer kan uitleggen? Voorbaat dank, Peter
Link naar reactie
[quote:35fd872e16="real rock"]Nou is mijn vraag hoe ik die foto percies in het juiste formaat kan krijgen?. Heb het wel eens erder gedaan alleen nu kom er er niet meer op....iemand die dit truckje nog een keer kan uitleggen? [/quote:35fd872e16]Je kan de foto op twee manieren in het frame krijgen: 1. Open de afbeelding > "image" > "image size" en pas vervolgens de afmetingen aan. Als je precies de maten van het frame wil nemen zal de afbeelding hoogstwaarchijnlijk 'vervormen' tenzij de verhouding hetzelfde is. 2. Een beter manier is met de zgn. "crop-tool". Deze vind je in de toolbox. Vul bovenaan de breedte en hoogte in (van het frame) en beweeg vervolgens de croptool over het plaatje. Zoals je zult zien kan je een bepaald deel van de foto 'uitknippen' die vervolgens precies in het frame zal passen. Succes!
Link naar reactie
[quote:ee6abbd27c="Ederveen"][quote:ee6abbd27c="real rock"]Nou is mijn vraag hoe ik die foto percies in het juiste formaat kan krijgen?. Heb het wel eens erder gedaan alleen nu kom er er niet meer op....iemand die dit truckje nog een keer kan uitleggen? [/quote:ee6abbd27c]Je kan de foto op twee manieren in het frame krijgen: 1. Open de afbeelding > "image" > "image size" en pas vervolgens de afmetingen aan. Als je precies de maten van het frame wil nemen zal de afbeelding hoogstwaarchijnlijk 'vervormen' tenzij de verhouding hetzelfde is. 2. Een beter manier is met de zgn. "crop-tool". Deze vind je in de toolbox. Vul bovenaan de breedte en hoogte in (van het frame) en beweeg vervolgens de croptool over het plaatje. Zoals je zult zien kan je een bepaald deel van de foto 'uitknippen' die vervolgens precies in het frame zal passen. Succes![/quote:ee6abbd27c] Dan voor je tips Ederveen, helaas vervorm hij idd bij optie 1. Bij optie 2 kwam ik een heel eind maar de afbeelding komt er helaas een stuk kleiner uit dan de afmetingen die ik op had gegeven. Iemand nog andere tips, misschien met een ander programma? Voorbaat dank, Peter
Link naar reactie
Wellicht kan je in plaats van Image size Canvas size proberen. Dan maakt ie de image groter of kleiner naar de aan jouw aangegeven maten. Als je hem kleiner maakt moet je de waarschuwing van some clipping will occur natuurlijk negeren. :) Canvas size kun je net zoals image size vinden als je rechtsklikt op de titelbalk van je plaatje.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Helaas is het tot nu toe nog niet gelukt met alle genoemde opties, het gaat om het volgende: Het gaat om de volgende banner die ik wil bewerken: http://home.tiscali.nl/petertindemans/images/topline.jpg Op de eerste banner wil in de hoofden van deze prachtige mensen in een mooie strip: http://img44.echo.cx/img44/1059/band200236wq.jpg En op de tweede banner wil nog een keer een strook van hun hoofden. http://img230.echo.cx/img230/8827/band200221mp.jpg Wie helpt mij verder???, Voorbaat dank, Peter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...