anoniem Geplaatst: 23 april 2005 Delen Geplaatst: 23 april 2005 Beste Forumleden Een probleem rees: Ik wil graag voor mijn artiestensite ook een paar fotos tot kleurplaat maken voor de kleinste bezoekers. Omdat ik weiger alle lijntjes met de hand over te trekken ( 8) ) vroeg ik me af hoe dit wel snel kon. In fireworks zit een mooie optie "find edges" maar deze vind zoveel randjes dat het een zooitje wordt, en dus waardeloos is. Ook eerst een optie met contrast op 100% en daarna de opties find edges eroverheen wilde niet werken. Is er iemand die een oplossing, of een idee in elk geval heeft? bij de hand zijn: fireworks, photoshop CS en imageready CS (alleen met de laatste twee weet ik iets van kant noch wal) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2005 Als je nou eerst eens het aantal kleuren reduceert? En misschien daarvoor een lichte blur toepast. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2005 Voor een willekleurig plaatje heb ik dit net gedaan: Median eroverheen (soort blur maar met scherpe randen). Dit is te vinden bij Filter -> Noise Find Edges (effect weet je al). Bij Filter -> Stylize is dat. Dan met je driehoekjes spelen bij de Levels (Image -> Adjustments) Vervolgens maak je hem zwart-wit; kan op verschillende manieren, ik heb de Hue en Saturation naar beneden gegooit. Dit is ook te vinden bij Image -> Adjustments. Dan nog een keer met de levels spelen en dat was het. Wellicht kun je om het af te maken nog een keer median doen... Ik heb Photoshop 7 gebruikt; deze is bijna hetzelfde als CS. Edit: Stamp werkt ook goed (Filter -> Sketch) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen