Ga naar inhoud

Transparante beeldbuis?

Aanbevolen berichten

er zijn een heleboel manieren om zoiets aan te pakken (makkelijke en moeilijke) :D hier hebbie er een: 1. maak met een driepoot een foto van je buroo zonder de monitor 2. neem daarna een foto met de monitor op je buroo 3 open bijde foto's in b.v photoshop en copieer de ene over de ander als een nieuwe laag 4. maak een selectie van het scherm gedeelte van de monitor en copieer het van de image die geen computer heeft 5. de "image'eventueel bijrekken met de free transform functie 6 gebruik de bijgewerkte foto als de wallpaper op je computer 7. met de camera (nog steeds in dezelfde positie) maak je weer een foto klaar!!!!
Link naar reactie
De truuk is dus zo simpel als ik al vermoede? Foto van bureau maken met neergeklapt scherm, foto op desktop zetten en positioneren? Jammert dat ik een 22" crt heb want ik zou het wel eens willen proberen maar sjouwen met die monitor is niet echt een optie, bovendien heb ik een witte muur achter mijn scherm :cry: Ah, we zaten gelijktijdig te typen..... Duidelijk!~
Link naar reactie
Lijkt me inderdaad photoshop werk. Wat nog veel simpeler kan trouwens: gewoon buro met en zonder laptop fotograferen, dan in de foto met laptop de achtergrond van het scherm uitsnijden. Heb wel eens een transparant scherm gezien, wat voor een overhead projector gebruikt kon worden. Dus technisch zou het wel mogelijk zijn. Maar zo'n laptop heeft praktisch nut.
Link naar reactie
[quote:87ab6be398="Pinky & The Brain"]Achterkant van je scherm weghalen.....al zal dit wel ten koste van de werbaarheid gaan ;-)[/quote:87ab6be398] Mmmm, jaja, en als bureaublad achtergrond "transparant" opgeven zeker. Als je theoretish "door je scherm" kan kijken als je backpanel eraf ligt, zou ik dus ook de achterkant van de backpanel moeten kunnen zien als die erop zit? :-? :-?
Link naar reactie
[quote:81ed5fe411="gerben"]Heb wel eens een transparant scherm gezien, wat voor een overhead projector gebruikt kon worden. Dus technisch zou het wel mogelijk zijn. [/quote:81ed5fe411] In het programma van peter R. de Vries 8) gebruiken ze ook een "glasplaat" om op te projecteren. Een x aanltal jaren geleden stonden ze op de TINE ook met zo'n scherm voor beamers en "over je hoofd projectoren" maar of het heel practisch is dat weet ik niet.
Link naar reactie
[quote:b6ed1b655e="Venzent"][quote:b6ed1b655e="Pinky & The Brain"]Achterkant van je scherm weghalen.....al zal dit wel ten koste van de werbaarheid gaan ;-)[/quote:b6ed1b655e] Mmmm, jaja, en als bureaublad achtergrond "transparant" opgeven zeker. Als je theoretish "door je scherm" kan kijken als je backpanel eraf ligt, zou ik dus ook de achterkant van de backpanel moeten kunnen zien als die erop zit? :-? :-?[/quote:b6ed1b655e] Welke achterkant ? Het scherm is gewoon een doorzichtige plaat waar pixels aan / uit worden gezet.(soort film eigelijk) Er zit niks aan electronica achter het scherm of zo. Alleen een achtergrondlicht om de pixels te doen oplichten. Het is heel goed mogelijk dus om gewoon het achterpaneel te verwijderen en de achtergrondverlichting weg te halen, al zal dat hier niet het geval zijn denk ik....aan de helderheid van de pictogrammen te zien. Als je backpanel er nog op zit, dan zie je dit niet als het scherm aan staat, omdat de lichtintensiteit van de achtergrondverlichting dan te groot is en als je scherm uit staat zie je hem niet, omdat het dan te donker is en het dus niet kunt zien :wink:. P&B
Link naar reactie
[quote:74191dbf7e="Pinky & The Brain"][quote:74191dbf7e="Venzent"][quote:74191dbf7e="Pinky & The Brain"]Achterkant van je scherm weghalen.....al zal dit wel ten koste van de werbaarheid gaan ;-)[/quote:74191dbf7e] Mmmm, jaja, en als bureaublad achtergrond "transparant" opgeven zeker. Als je theoretish "door je scherm" kan kijken als je backpanel eraf ligt, zou ik dus ook de achterkant van de backpanel moeten kunnen zien als die erop zit? :-? :-?[/quote:74191dbf7e] Welke achterkant ? Het scherm is gewoon een doorzichtige plaat waar pixels aan / uit worden gezet.(soort film eigelijk) Er zit niks aan electronica achter het scherm of zo. Alleen een achtergrondlicht om de pixels te doen oplichten. Het is heel goed mogelijk dus om gewoon het achterpaneel te verwijderen en de achtergrondverlichting weg te halen, al zal dat hier niet het geval zijn denk ik....aan de helderheid van de pictogrammen te zien. Als je backpanel er nog op zit, dan zie je dit niet als het scherm aan staat, omdat de lichtintensiteit van de achtergrondverlichting dan te groot is en als je scherm uit staat zie je hem niet, omdat het dan te donker is en het dus niet kunt zien :wink:. P&B[/quote:74191dbf7e] En wat stel je dan in als buroblad? Dat is normaliter een kleur of een foto als achtergrond, maar als je er doorheen wilt kijken, zal dat toch ook transparant moeten zijn, terwijl je wel de iconen ziet....
Link naar reactie
[quote:12d25199d1="Venzent"] En wat stel je dan in als buroblad? Dat is normaliter een kleur of een foto als achtergrond, maar als je er doorheen wilt kijken, zal dat toch ook transparant moeten zijn, terwijl je wel de iconen ziet....[/quote:12d25199d1] Eerlijk gezegd weet ik het niet zeker, maar het lijkt me logisch dat wit of zwart als achtergronkleur het beste resultaat geeft, want bij zwart staan alle pixels 'uit' simplistisch gezegd en bij wit staan ze allen aan. Je zou eerder aan wit denken als achtergrondkeus, maar als je bovenstaande redenering volgt, dan zou zwart het beste resultaat geven. Eigelijk maakt het ook niet uit, je kunt ook gewoon een wallpaper als achtergrond instellen, want dan kun je nog steeds door het scherm kijken al zal het beeld wel gekleurd zijn en de wallpaper moeilijk te onderscheiden (backlight ontbreekt) ;-).
Link naar reactie
[quote:cd4b54e5f7="Venzent"]Toch vreemd dat er NERGENS op internet beschrijvingen en/of foto's staan van mensen die het echt gedaan hebben, allen doen het met foto's. Mijn inziens kan het ook niet anders, maar zal wel mijn kortzinnige gedachte zijn ;-)[/quote:cd4b54e5f7] Misschien zoek jij niet goed, of niemand is zo stom geweest om dat daadwerkelijk te doen. Als je echter ooit een laptop uitelkaar hebt gehaald dan zul je wel inzien dat het wel degelijk mogelijk is. Heb al eens een backlight van een laptopscherm moeten vervangen en daar moest ik gelijk aan denken toen ik de foto van de TS zag :).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...