Ga naar inhoud

Verdwijnt film?

anoniem

Aanbevolen berichten

De laatste tijd is er in het "analoog fotografie wereldje" veel discussie over het feit dat digitale fotografie meer en meer film aan het vervangen is. Illford ging bijna over de kop, veel banenverlies bij Kodak en Afga enz enz. Ik ben nieuwsgierig over het eruit ziet over 5 jaar. Er zullen altijd mensen blijven die niet overstappen op digitale fotografie (waaronder ik), maar ik maak me zorgen over de het aanbod en of ik dan eerst een maand moet gaan sparen om een rolletje elitechrome te kunnen kopen. Natuurlijk maak ik wel eens foto's met een digitale camera, maar dat doe ik alleen als ik snel een foto ergens van nodig heb, buiten dat doe ik alles met film. In de hoop dat dit topic niet binnen 5 minuten word verwijderd zou ik graag jullie mening willen weten. :D
Link naar reactie
Film zal nooit helemaal verdwijnen. Mainstream zal nagenoeg alles digitaal worden. Maar de echte puristen blijven analoog. Denk ook eens aan die mooie zwarte bariet afdrukken. Zoiets kan simpelweg niet met digitaal. Kodak heeft een paar maanden terug gezegd nog zeker films op de markt te brengen tot 2015. Das nog zo'n tien jaar volle productie. Daarna weet ik niet wat er gaat gebeuren. Ik denk dat het zal gaan zoals met vinyl, In de mainstream is iedereen al overgestapt op CD. Behalve de puristen en de Dj's. Anyhow, er zijn op dit moment nog ontzettend veel foto-uitgaven/exposities/agency's welke geen digitaal werk aannemen. Voorlopig zie ik nog geen bedreiging. Laat al die mannetjes maar lekker overstappen op digitaal/ Zolang jij je doel kan bevredigen met analoog, en je hebt er plezier aan, dan is er geen enkel probleem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...