anoniem Geplaatst: 25 februari 2005 Delen Geplaatst: 25 februari 2005 hoi volgende week ga ik een rondreis maken door Cambodja incl. mijn digi camera :wink: wat kan ik het beste doen met mijn CF kaartjes bij mij houden of kunnen ze gewoon in de koffers zit te denken aan de detectie poortjes ( magnetische velden e.d) heeft iemand daar ervaring mee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2005 [quote:60086b4e87="amira"]hoi volgende week ga ik een rondreis maken door Cambodja incl. mijn digi camera :wink: wat kan ik het beste doen met mijn CF kaartjes bij mij houden of kunnen ze gewoon in de koffers zit te denken aan de detectie poortjes ( magnetische velden e.d) heeft iemand daar ervaring mee?[/quote:60086b4e87] Detectie poortjes hebben geen invloed op memcards, usb-sticks en/of laptops. Ik vlieg geregeld en heb bijna altijd bovengenoemde zaken bij mij (net als zo'n 10 inkopers bij ons die bijna wekelijks naar China vliegen), en nog nooit ook maar 1 probleem gehad. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2005 bedankt, ben gerust gesteld :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2005 Op het vliegveld in Tokyo stond er zelfs een mededeling naast de controle dat hier niets mee gebeurt, hetzelfde geldde voor rolletjes t/m 1400 ASA :) Maar als je het NOG niet vertrouwd zou je in internetcafe's je foto's kunnen uploaden op webspace of branden op CD, dit zou ik sowieso doen. Zou lullig zijn als je je camera kwijtraakt of het geheugen defect is op het eind van de vakantie oid. Ik zou alleen niet weten hoe het met de hoeveelheid internetcafe's is gesteld in Combadja, dan zul je ff in de Lonely Planet oid moeten kijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2005 [quote:f2792a756c]Maar als je het NOG niet vertrouwd zou je in internetcafe's je foto's kunnen uploaden op webspace of branden op CD, [/quote:f2792a756c] oke bedankt maar weer, web space is ook al geregeld :wink: een laptoppie zal ook wel lekker wezen,maar we gaan met et rugzakkie zat net te denken aan een usb stikkie van 1,5 gb :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2005 Je kan ook in elke fotozaak een loden zak kopen. Hier kan je ook al je gevoelige aparatuur in stoppen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2005 [quote:d61c920e02="tomvdlee"]Je kan ook in elke fotozaak een loden zak kopen. Hier kan je ook al je gevoelige aparatuur in stoppen.[/quote:d61c920e02]Klinkt eerlijk gezegd niet als iets wat je in je rugzak wilt hebben zitten. :D Of valt dat wel mee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2005 Stop je ze toch gewoon in wat aluminiumfolie (mja: dan moet je die ook weer meesleuren >> klein ijzeren (sigaren)doosje? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2005 [quote:3392c7cf4f="Vunce"][quote:3392c7cf4f="tomvdlee"]Je kan ook in elke fotozaak een loden zak kopen. Hier kan je ook al je gevoelige aparatuur in stoppen.[/quote:3392c7cf4f]Klinkt eerlijk gezegd niet als iets wat je in je rugzak wilt hebben zitten. :D Of valt dat wel mee?[/quote:3392c7cf4f] Een loden zak is niet zo groot en niet zo zwaar. Het is een zakje speciaal voor de bescherming van fotorolletjes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2005 Zodra je een loden zakje gebruikt en de douane kan niets zien, dan schroeven ze zonder pardon de straling omhoog. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2005 [quote:1c23e6d197="D'acide"]Zodra je een loden zakje gebruikt en de douane kan niets zien, dan schroeven ze zonder pardon de straling omhoog.[/quote:1c23e6d197] Lijkt me stug. Bovendien kunnen ze toch niet door het lood heen kijken, ook niet met meer straling. Lijkt me bovendien ook nog gevaarlijk om hogere dosis straling af te geven. Er zullen neem ik aan strenge regels voor zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2005 Ja, en als ze niets zien kun je je tas openmaken en ben je nog verder van huis. Sta je daar een uur je perfect in elkaar gepuzzelde tas uit te pluizen en weer zo goed als mogelijk in te pakken. :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2005 Alhoewel: 'k heb zelf (spreek nu over 10 jaar geleden) de proef eens gedaan en in mijn bagage vier (VIER) ijzeren sigarenkistjes gestoken, ze waren elk van een ander formaat zodat het kleinste in het tweede pastte en zo verder (en dat nam dus maar de plaats in van het grootste doosje) en ben zonder problemen heen en terug door de luchthavens geraakt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2005 Ik heb zo'n loden zak al heel lang en heb er nog nooit problemen bij de douane mee gehad en heb hem toch heel erg vaak met het vliegtuig meegenomen in mijn koffer. Ik zie vrij veel opmerkingen van mensen die maar iets roepen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2005 Het zal ook allemaal wel meevallen, ik heb in totaal maar 1 keer mijn tas moeten openmaken bij de douane. Ik had er toen een (bot) zwaard inzitten, dus dan vraag je er ook om. Aangezien het zwaard bot was en niet in mijn handbagege zat was het geen enkel probleem. Ik keek toen trouwens mee op de monitor en het zag er wel erg grappig uit moet ik zeggen. :D Maar het lijkt mij dus zeer stug als ze moeilijk gaan doen over een loden zakje. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2005 [quote:27d2a79da6="Vunce"]niet in mijn handbagege zat [/quote:27d2a79da6] Alleen met handbagage ga je zelf langs de douane, koffers geef je af bij inchecken. :-? wazig :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2005 Nee hoor, vlak voordat ik in de rij bij het inchecken ging staan moest alles (hand EN ruimbagage) door zo'n rontgen-ding. Heb ik wel vaker meegemaakt hoor, vooral op regionale vliegvelden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2005 [quote:bf3345374b="tomvdlee"][quote:bf3345374b="D'acide"]Zodra je een loden zakje gebruikt en de douane kan niets zien, dan schroeven ze zonder pardon de straling omhoog.[/quote:bf3345374b] Lijkt me stug. Bovendien kunnen ze toch niet door het lood heen kijken, ook niet met meer straling. Lijkt me bovendien ook nog gevaarlijk om hogere dosis straling af te geven. Er zullen neem ik aan strenge regels voor zijn.[/quote:bf3345374b] Heb 5 jaar op het grafisch lyceum gezeten te Eindhoven. Daar werden regematig douane medewerkers getraind. Aan hun heb ik toendertijd deze vraag gesteld. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen