anoniem Geplaatst: 22 februari 2005 Delen Geplaatst: 22 februari 2005 Ik ben op zoek naar een online fotoalbum. Ik heb ongeveer 40 foto's die ik graag wil delen/beschikbaar stellen aan kennissen en vrienden. Nu heb ik bij de camera (Nikon) een programmaatje gekregen (Nikon FotoShare). Hiermee kan ik max. 20 foto's verkleind in een e-mail verzenden, waarmee de ontvanger naar een online-album kan gaan om de originele foto te bekijken. 2 minpunten echter; Het zijn er maar 20 per keer. Ik kan Outlook niet gebruiken voor de adressen, zal alles met de hand in moeten voeren. EDIT: 3e minpunt is dat de foto's verkleind worden en niet in hun oorspronkelijke afmeting bekeken kunnen worden. Zijn er andere 'soortgelijke' programma's met een ruimere limiet? Er hoeven niet persé thumbnails te worden meegezonden met de e-mail. Wellicht is Jasc Paint Shop Photo Album 5 een uitkomst? Ik kan alleen niet exact vinden hoe dit werkt. AH Fotoservice heeft ook iets soortgelijks, maar dit Webalbum is eigenlijk bedoeld voor bestellingen. Online is alleen een verkleining van de foto te zien. Heeft er iemand ervaring en/of tips op dit gebied? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2005 Kijk eens naar Jalbum of Easythumbs. http://www.datadosen.se/jalbum/index.jsp http://www.fookes.com/ezthumbs/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2005 JAlbum ziet er keurig uit, alleen wel weer 2 vragen; Begrijp ik dat er ook webspace bij zit? Waar upload je het album naartoe, of linkt het album alleen naar een andere plek? Volgens mij zit er geen enkele beveiliging op. De foto's zijn dus voor iedereen toegankelijk. Geen onoverkomelijk probleem, maar wel gewenst. EasyThumbs is wel ok, maar alleen als je thumbnails wil maken. Dat was niet mijn bedoeling... Nog meer tips? EDIT: You will need web space or hosting to put your pictures on the web, please sign up with the #1 ranked web host according to the biggest web hosting reviews site. Dus dat zit er niet bij... :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2005 Easythumbs kan ook pagina's genereren, alleen is het iets minder duidelijk aangegeven. Beide programma's maken alleen de bestanden aan, je moet ze daarna middels ftp uploaden naar eigen webspace. Je hebt een internetverbinding, zou me verbazen als daar geen 50MB gratis webspace bij zit. Met 100 kB per foto kun je 500 foto's kwijt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2005 [quote:d1113124f9="gerben"]Je hebt een internetverbinding, zou me verbazen als daar geen 50MB gratis webspace bij zit. Met 100 kB per foto kun je 500 foto's kwijt.[/quote:d1113124f9] Ik woon in een studentenhuis waar de verbinding met 10 mensen gedeeld wordt. Webspace wordt voor homepage gebruikt, denk niet dat men het waardeert als ik het voor mijn eigen zaakjes gebruik... :wink: Foto's zijn gemiddeld wel zo'n 500KB trouwens. Maar is er iemand bekend met Jasc Paint Shop Photo Album, en het hiermee delen van foto's? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2005 http://www.weballey.net/links/Web_space/Free_hosts/ Edit: http://angelfire.lycos.com/ "Photo Album Builder" Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2005 [url]http://www.pixum.nl/[/url] (gratis foto album 200Mb space) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2005 Ik heb gisteravond wat uitgeprobeerd met Nikon FotoShare en Shutterfly. Met de eerste kon ik tot 20 foto's per keer delen, echter de getoonde foto's waren wel verkleind en niet in het oorspronkelijke formaat beschikbaar. Shutterfly vond ik via Paint Shop Pro (Share your photo's), en is ook een gratis service. Hierbij kunnen ongelimiteerd albums worden aangemaakt en foto's worden toegevoegd. Echter ook in dit geval werden de foto's verkleind, en was de foto in de oorspronkelijke afmeting niet te downloaden. Ik zal vanavond Pixum eens uitproberen, dat ziet er ook goed uit, maar ik vermoed ook hier dat de foto's verkleind worden. Die 200MB is wel prima uiteraard ;-) Maar er is niemand bekend met Jasc Photo Album (5) en de mogelijkheid om al dan niet foto's te delen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2005 pixum up geeft ze ook verkleind weer en dat moet ook vind ik, anders dwalen de bezoekers al snel af wil je toch voor groot gaan neem dan [url=http://www.pbase.com/] deze [/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2005 Ook een mooie oplossing, maar ik ga geen $23 betalen om 2x 35 foto's te delen (voor die enkele keer dat het voorkomt). Ik ga vanavond/morgen Gerben's oplossing eens bekijken met JAlbum i.c.m. gratis webspace. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2005 gebruik al 2 jaar pixum up tot volle tevredenheid vanaf volgende week ga ik weer foto's uploaden vanaf Cambodja gaat lekker snel en kan m'n family lekker mee genieten :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2005 Ik ben er inmiddels ook achter wat de mogelijkheden van Jasc Paint Shop Photo Album zijn op dit gebied. Er kunnen albums gemaakt worden, en die kunnen gedeeld worden middels CD-R of e-mail of dergelijken. Voor het online-delen bestaat een link naar Shutterfly, een andere optie is er niet. Veel plezier in Cambodja, hoop de je geen problemen hebt met detectiepoortjes :wink: en bedankt voor de tips. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2005 Ik las in een concurrerend magazine :oops: (januari-nummer) dat via www.photosite.com tot 150 foto's gedeeld konden worden, in full-size en incl. webspace! Ook keuze uit verschillende templates en layouts, errug mooi allemaal. Ik ga het vanavond uitproberen, misschien al iemand ervaring ermee? Ook password-protection is mogelijk trouwens. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2005 imageshack.us al bekeken? t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2005 [quote:2ee164263d="teacher"]imageshack.us al bekeken? t.[/quote:2ee164263d] Ziet er ook wel aardig uit, maar ik ga het toch eerst met Photosite.com proberen. Ziet er iets geavanceerder uit (met sjablonen e.d.), en die 150 foto's haal ik toch nog niet. Maar toch bedankt voor de tip! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen