Ga naar inhoud

The Gimp - goed alternatief ?

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, i.v.m. mijn overstap naar het linux platform wou ik graag de kenners het volgende voorleggen. Hoewel ik geen graficus ben, wil ik toch graag wel mogelijkheden voor o.a. fotoberwerking houden. Het pakket onder linux is dus The Gimp...is dit een goed alternatief voor b.v. PaintShop Pro ? Dat is wat ik tot nu toe gebruikte onder windows en op school draaien ze Photoshop en nog iets..., maar zoals gezegd ben ik geen graficus dus let ik daar niet zo op. Nu zal het wel geen concurent voor b.v. photoshop zijn, maar dat verlang ik ook niet. Wel wens ik wat uitgebreidere mogelijkheden voor die enkele keren dat er eens wat speciaals moet worden gemaakt... Is the Gimp dan voldoende, of moet ik toch zoeken naar een alternatief ? Ik ben dus geen graficus ! en kan ook geen dure licenties betalen voor pakketten als photoshop...en dat lijkt me voor mijn doeleinden ook niet nodig... P&B
Link naar reactie
Ja, ha ha ha...dat is zeker handig, want het zal wel even duren voordat ik een beetje wegwijs ben binnen the Gimp. Het is een geheel andere opzet met zwevende vensters, op zich wel mooi, want je kun nu ook heel makelijk echt fullscreen werken door de menu's op een ander scherm te positioneren :-). Nou ja, ik compile het vanmiddag gewoon...(ben benieuwd hoe lang dat gaat duren :-()... en dan zien we het ook wel. P&B
Link naar reactie
[quote:792e0e698e="Venzent"]De MS tegenhanger van Gimp (ook gratis) is paint.net, ikzelf vind hem iets gelikter eruit zien en "logischer" qua werking.[/quote:792e0e698e] Laat ik dat nu totaal met je oneens zijn. De Windows-tegenhanger van The Gimp voor linux is The Gimp voor Windows :wink: Zie: http://www.gimp.org/downloads/ Ik denk trouwens ook, dat als de omschrijvinng op http://www.zdnet.be/downloads.cfm?id=41589 klopt dat programma lang niet kan wat The Gimp kan.
Link naar reactie
[quote:83e8203479="h.enk"][quote:83e8203479="Venzent"]De MS tegenhanger van Gimp (ook gratis) is paint.net, ikzelf vind hem iets gelikter eruit zien en "logischer" qua werking.[/quote:83e8203479] Laat ik dat nu totaal met je oneens zijn. De Windows-tegenhanger van The Gimp voor linux is The Gimp voor Windows :wink: Zie: http://www.gimp.org/downloads/ Ik denk trouwens ook, dat als de omschrijvinng op http://www.zdnet.be/downloads.cfm?id=41589 klopt dat programma lang niet kan wat The Gimp kan.[/quote:83e8203479] Ten eerste heb ik het niet over de tegenhanger van Gimp voor Linux, maar gewoon de tegenhanger van The Gimp, ten tweede ben ik benieuwd welke functie's The Gimp heeft die Paint.net niet heeft. Ik werk met beide, maar heb nog niet echt iets gevonden wat de ene wel kan en de ander niet, daarmee vind ik de werking van Paint.net iets prettiger, maar das een persoonlijke voorkeur.
Link naar reactie
[quote:92f79d2a14="Ener Nestraa"]Paint.net? Volgens mij vroeg de ts niet om programma dat onder Windows draait, maar om een programma dat onder Linux draait [quote:92f79d2a14="Pinky & The Brain"]Hallo, i.v.m. mijn overstap naar het linux platform wou ik graag de kenners het volgende voorleggen. (...) [/quote:92f79d2a14][/quote:92f79d2a14] :oops:
Link naar reactie
[quote:5486ff1594="Venzent"] ten tweede ben ik benieuwd welke functie's The Gimp heeft die Paint.net niet heeft [/quote:5486ff1594] Ik had het over de omschrijving op de door jouw opgegeven link. :wink: Na download heb ik het even bekeken en kan o.a. geen "fuzzy select" vinden. Lijkt me een behoorlijke handicap voor iemand die met foto's werkt. Kan het zijn dat ik niet goed heb gekeken ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...