anoniem Geplaatst: 5 december 2004 Delen Geplaatst: 5 december 2004 Hallo, Ik ben een beetje aan het experimenteren met het maken van een logo alleen nu ben ik op een probleem gestuit. Ik werk met paint omdat ik graag simpel wil kunnen tekenen (als iemand een suggestie voor een ander simpel programma heeft?). Het probleem is nu het volgende. Het logo dat ik wil maken is qua formaat behoorlijk groot waardoor ik 'm dus gecomprimeerd wil opslaan. Als ik dit in gif doe dan raak ik een hele hoop van de kleuren kwijt en dat is vreselijk lelijk, maar als ik het in jpg doe dan wordt het logo een beetje wazig. Weet iemand welk formaat ik dan wel in moet opslaan (en met welk programma dat dan moet) Alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2004 [quote:15ac09804d="pc_freak17"]als ik het in jpg doe dan wordt het logo een beetje wazig. Alvast bedankt[/quote:15ac09804d] 'k Ken Paint niet, maar krijg je bij het opslaan niet de keuze wat betreft het comprimeren en het vereffenen? Zo ja: minder vereffenene en/of minder comprimeren en je foto is minder wazig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2004 @ passer, werk jij toevallig met een ander os dan windows, vind het een beetje raar verhaal dat je paint niet kent. Is gewoon het standaard ingebakken bitmap progje van windows, en je heb daar nou niet bepaald veel opties voor opslaan. Dingen als comprimeren en vereffenen staan daar niet in, bij jpeg wordt dus ook gewoon een standaard comprimeerratio gebruikt. @pc_freak17, ik gebruik zelf meestal tiff, maar dat is niet echt gescikt voor logo's, is namelijk nogal groot (groter dan bitmap, maar heeft dan weer wel compressie zonder kwaliteits verlies, maar dit kan in pant niet ingesteld worden). Wat ik je daarom aan wil raden is om PNG is te proberen, zit ook in paint, werk er zelf nooit mij, maar is volgens mij ook wel goed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2004 nee, PNG zit niet in Paint. Weet iemand dan misschien een programma dat een beetje op paint lijkt (mag best wat gecompliceerder zijn) waarmee ik wel in bijvoorbeeld PNG kan opslaan of in JPG met minder vereffenen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2004 photoshop :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2004 Met Paint Shop pro kan het waarschijnlijk wel, maar met het gratis programma IrfanView kun je .JPG comprimeren maar ook PNG wordt ondersteund! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2004 [quote:18cd8e8439="kid jansen"]@ passer, werk jij toevallig met een ander os dan windows, vind het een beetje raar verhaal dat je paint niet kent.[/quote:18cd8e8439]Nee, xp home, maar 'k werk altijd met Photopaint (Corel), vandaar :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2004 PNG zit zeer zeker helemaal wel in Paint, als je tenminste paint bedoelt die ingebakken zit in Win XP (van andere versies weet ik het niet). Ik kan hier op mijn pc met paint een gemaakte afbeelding toch echt als png opslaan. Heb het nog net ff gecheckt om er zeker van te zijn dat ik geen onzin loop te vertolken, maar het kan echt. Een al eerder genoemde oplossing is irfanview, photoshop, paint shop pro, etc. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2004 ik heb win ME en bij de versie van paint daarvan kan ik niet in PNG saven. Maar goed bedankt voor de tips ik denk dat ik irfanview maar eens ga proberen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2004 In mijn Paint XP geen png. (Ook geen jpg trouwens) Maar ik gebruik al jaren Irfanview en daar gaat het idd prima mee. Gewoon saven als BMP en met Irfanview omzetten. Misschien kun je het dan ook alsnog in jpg, want daar kun je de compressie wel aangeven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2004 Je kunt ook Gimp gebruiken (is vrije software). En PNG is inderdaad een heel goed formaat. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen