anoniem Geplaatst: 5 oktober 2004 Delen Geplaatst: 5 oktober 2004 Hallo, Ik heb wat gemaakt in Photoshop CS, maar wanneer ik dat opsla en importeer in Coreldraw 12 wijken de kleuren veel te veel af. Hoe kan ik Coreldraw instellen zodat de kleuren identiek zijn zoals in Photoshop (d.m.v. color management denk ik)? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2004 Hoi, Zou kunnen. Het kan ook zo zijn dat je het opmaakt in RGB en importeerd in CMYK. CMYK heeft minder kleurbereik als RGB. Voor de rest zou je al je profielen op sRGB kunnen instellen. Gr. J-P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2004 Heb wat geprobeerd maar ik geraak niet uit aan de color management van Coreldraw, heb het wel al beter gekregen door te proberen met verschillende profielen maar gelijk krijg ik het niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2004 Je zal het ook niet makkelijk / nooit gelijk krijgen want naast corel zit je ook nog met je kleurenprofiel van je printer die de kleuren van Corel moet 'vertalen' naar zijn eigen profielen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2004 Bedoel je dan gewoon dat wat uit de printer komt afwijkt van op het scherm, want dat weet ik en is het probleem niet. Het gaat erom dat photoshop en coreldraw op het scherm identieke kleuren gebruiken. Ik denk dat het in coreldraw mogelijk is om wel/geen rekening te houden met de printer, maar ik kom er nog niet echt uit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2004 Het is te doen, ALS je VEEEL tijd hebt In Photoshop : Adobe Gamma loader =>nieuw kleurprofiel en scherm afstellel.kleurprofiel opslaan, dan staat t geladen in Windows CD kleurmangment => laden van SRGB van Photoshop ( dus eigen kleurprofiel ) Daar tzelfde voor je printer Kijk anders eens bij Gretage in DLD dat is een firma die electronische apparatuur hiervoor levert onder de naam van Colortron ( ik heb eea nagevraagd bij een maatje van me die t zo gedaan heeft en daar wekt t goed op Wintel en Apple bakken) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen