anoniem Geplaatst: 9 september 2004 Delen Geplaatst: 9 september 2004 Hallo, Ik zoek software waarmee ik foto's kan beheren (jpg). Ik weet dat Irfanview en ACDSee dat doen, maar ik zoek iets dat gemakkelijk (en vlug) de foto's kan voorzien van trefwoorden enzo, de foto's kan opdelen in verschillende mappen (volgens zelfgekozen categoriën) om dan zonder het programma te kunnen zoeken (in Windows Explorer). Alvast bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2004 Wil je tekst op de foto's zetten? Misschien is dit programma iets om je foto's van trefwoorden te kunnen voorzien. http://www.picture-shark.com/download.htm Als je aparte mappen maakt voor de foto's, kun je ze gemakkelijk vinden in de verkenner. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2004 Ik denk dat je zoiets bedoelt: [url=http://www.jasc.com/products/photoalbum/]Jasc Paint Shop Photo Album[/url]. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2004 Ik raad die programma's van jasc allemaal af. (althans zover ik ze ken). Mijn vader is ook een verstokt hobby-fotograafje. Hij gebruikt ook deze software om alles te beheren/catalogiseren. Echter deze programmas gebruiken een acces database om alles te registreren. Vaak ontstaan hier fouten in door (waarschijnlijk) gebrekkige software. in elk geval om een lang verhaal kort te maken: Het is lullig als al je foto's (duizenden met tekst) verdwenen zijn in je jasc programma. Je foto's staan dan nog wel op je HD maar helaas is je tekst weg. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2004 Ok dat kan idd een nadeel zijn, er zijn natuurlijk meerdere programma's die hetzelfde doen als JPSPA. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2004 Misschien is het fotoalbum progje van Photoshop (ADOBE) een optie? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2004 Ik denk eerlijk gezegd toch dat je met IrfanView het makkelijkst en snelst klaar bent. Maak een aantal mapjes aan en scrol door al je foto's heen, kom je er een tegen die je wilt verplaatsen druk dan op F7 en vervolgens het cijfer van de desbetreffende map. Zou niet weten hoe dit sneller zou moeten gaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2004 @Vunce: Het gaat natuurlijk niet alleen om foto's kijken. Veel mensen typen graag hun commentaar bij de foto's. En dan is zo'n albumprogje wel zo handig. (mits er een goed XML based achterkantje aan hangt) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2004 ACDSee 7. Werkt lekker. Vorige versie was brak maar over 7 ben ik stukken beter te spreken. En alles mogelijk. Virtuele verzamelingen. Commentaar toevoegen. Ratings. Noem maar op. Maar er ontbreekt ook nog wel het onnodige hoor, maar het is zeker niet de minste. groejtes Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2004 Ik ga die ACDsee 7 maar eens checken. Ben net in bezit van Canon 10D :) Zullen dus wel behoorlijk wat foto's aan zitten te komen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2004 Ik gebruik picasa en ben zeer tevreden, zoek op het web naar die naam. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2004 www.picasa.com Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2005 Bedankt, maar ik denk dat ik toch eens zal kijken wat photoshop cs voor beheermogelijkheden heeft. Ben trouwens ook behoorlijk content van Brilliantphoto. Picasa vind ik niet zo goed (weinig mogelijkheden). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2005 Je zou ook eens kunnen kijken naar een online oplossing. Bijvoorbeeld: http://www.photopost.com/ Er moeten ook wel gratis / open source oplossingen zijn. Kijk daarvoor maar even op hotscripts.com. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2005 Ik ben de afgelopen weken druk bezig geweest met het vinden van een goed archiveer programma. Ik heb uit de selectie van de velen progs, twee stuks uitgekozen. te noemen: Iview en fotostation Op het eerste gezicht lijkt fotostation pro meer troeven in handen te hebben. Iview daarentegen heeft een simpelere interface. beiden ondersteunen IPTC info. Maar volgens mij gebruiken beide progs toch een ondersteunende indexerings database. Jullie horen van me. PS: Let op Fotostation Pro 5 kost wel bijna 500 euro. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen