Ga naar inhoud

Foto's beheren?

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zoek software waarmee ik foto's kan beheren (jpg). Ik weet dat Irfanview en ACDSee dat doen, maar ik zoek iets dat gemakkelijk (en vlug) de foto's kan voorzien van trefwoorden enzo, de foto's kan opdelen in verschillende mappen (volgens zelfgekozen categoriën) om dan zonder het programma te kunnen zoeken (in Windows Explorer). Alvast bedankt.
Link naar reactie
Ik raad die programma's van jasc allemaal af. (althans zover ik ze ken). Mijn vader is ook een verstokt hobby-fotograafje. Hij gebruikt ook deze software om alles te beheren/catalogiseren. Echter deze programmas gebruiken een acces database om alles te registreren. Vaak ontstaan hier fouten in door (waarschijnlijk) gebrekkige software. in elk geval om een lang verhaal kort te maken: Het is lullig als al je foto's (duizenden met tekst) verdwenen zijn in je jasc programma. Je foto's staan dan nog wel op je HD maar helaas is je tekst weg.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 4 weken later...
Ik ben de afgelopen weken druk bezig geweest met het vinden van een goed archiveer programma. Ik heb uit de selectie van de velen progs, twee stuks uitgekozen. te noemen: Iview en fotostation Op het eerste gezicht lijkt fotostation pro meer troeven in handen te hebben. Iview daarentegen heeft een simpelere interface. beiden ondersteunen IPTC info. Maar volgens mij gebruiken beide progs toch een ondersteunende indexerings database. Jullie horen van me. PS: Let op Fotostation Pro 5 kost wel bijna 500 euro.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...