Ga naar inhoud

Beschadigde JPG-bestanden


anoniem

Aanbevolen berichten

Help! Bij het kopieren van mijn vakantiefoto's van de SD-kaart uit mijn fotocamera naar de harde schijf is de helft van de jpg-bestanden waarschijnlijk beschadigd. Nog erger is, dat de SD-kaart onleesbaar is geworden. Ik had zo'n 370 foto's van een rondreis in Turkije, waarvan er nog 200 in fotobewerking programma's te openen zijn. Bij de rest krijg ik de mededeling, dat het geen jpg-bestand is. Dit terwijl de extensie nog steeds .jpg is. De bestanden hebben ongeveer dezelfde bestandsgrootte als de foto's die ik nog wel kan openen. Heeft iemand tips? :(
Link naar reactie
misschien werkt dit ook wel! , bij mij in ieder geval wel [b:b9f8f102e3]pc inspector smart recovery[/b:b9f8f102e3] [url]http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/uk/welcome.htm[/url] of probeer is een ander grafisch programma om in te lezen c.q te belijken van een aantal jpg's is waarschijnlijk de header beschadigd waardoor je programma ze niet goed in kan lezen. sommige andere programma's zijn iets minder kritisch, waardoor het wellicht wel mee lukt ( acdsee , iranview ??
Link naar reactie
[quote:040e3f74fe="H.vd.Keur"]Help! Bij het kopieren van mijn vakantiefoto's van de SD-kaart uit mijn fotocamera naar de harde schijf is de helft van de jpg-bestanden waarschijnlijk beschadigd. Nog erger is, dat de SD-kaart onleesbaar is geworden. Ik had zo'n 370 foto's van een rondreis in Turkije, waarvan er nog 200 in fotobewerking programma's te openen zijn. Bij de rest krijg ik de mededeling, dat het geen jpg-bestand is. Dit terwijl de extensie nog steeds .jpg is. De bestanden hebben ongeveer dezelfde bestandsgrootte als de foto's die ik nog wel kan openen. Heeft iemand tips? :([/quote:040e3f74fe] Betekent dit dat het bij het kopieren vanaf de SD-kaart al fout is gegaan?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...