anoniem Geplaatst: 16 augustus 2004 Delen Geplaatst: 16 augustus 2004 Hoogte en breedte qua pixels resizen gaat prima, maar het omzetten naar 96 DPI lukt niet. Dit blijft na het resizen onveranderd op 244 staan. Het is mij één keer wel gelukt, dat er werd omgezet naar 96 DPI, maar andere pogingen faalden helaas. Zie ik een instelling over het hoofd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2004 Wil je resizen EN DPI veranderen, of alleen het aantal DPI wijzigen? Alleen het aantal DPI wijzigen is strikt gezien namelijk geen 'bewerkling', maar eerder een wijziging in de schermweergave. Ik heb het even geprobeerd bij Afbeelding>Grootte wijzigen en dat gaat bij mij gewoon goed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2004 Ik krijg met geen mogelijkheid mijn DPI naar 96. De oorspronkelijke scans staan op 244, maar ik wil dit reduceren, omdat de afbeeldingen op een tv worden bekeken. Ik kan wel het aantal pixels aanpassen, maar de DPI, ho maar. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2004 in irfanview: afbeelding > formaat wijzigen > nieuw formaat en als 2e staat daar het aantal DPI :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2004 Ik ga naar groepsconversie->geavanceerd->formaat/grootte en verderop staat DPI, staat bij mij nu op 96, maar na uitvoer van de opdracht is wel de grootte aangepast, maar het aantal DPI blijft ongewijzigd. Zoals ik al schreef, is het mij vanmorgen eenmaal gelukt, maar hoe ik dat toen geflikt heb weet ik niet meer. Kwam vanmorgen de nachtdienst uit, dan ben ik nooit zo helder en doe ik wel eens rare dingen. Mar wat, dat ontgaat mij doorgaans. Mogelijk heb ik iets aan- of afgevinkt ofzo. :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2004 Beetje knullig misschien, maar sla je het bestand wel op nadat je de bewerking hebt gedaan. :roll: Ik heb ook weleens het aantal dpi-aangepast, maar toen vergeten op te slaan :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2004 Ja, ik sla het bestand wel op. Trouwens geen knullige opmerking, het zijn juist de dingen die zo voor de hand liggen, om te vergeten, zeg maar bedrijfsblindheid. Bedankt voor het meedenken :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen