anoniem Geplaatst: 27 juni 2004 Delen Geplaatst: 27 juni 2004 Beste mensen, Ik ben op zoek naar een simpel teken programma waarmee ik kleine plattegrondjes kan maken. Ik had het geprobeerd met Word maar dat werkt niet echt lekker. Ik moet met lijnen werken en bv van het beginpunt A,naar punt B kunnen gaan en van punt B naar C etc etc. Alvast bedankt voor alle nuttige tips. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2004 Lijkt me een leuk klusje voor [url=http://www.microsoft.com/windowsxp/home/using/productdoc/en/default.asp?url=/WINDOWSXP/home/using/productdoc/en/app_paintbrush.asp]Paint[/url] of [url=http://www.photoshop.com]Photoshop[/url] of [url=http://www.jasc.com/products/paintshoppro/?]Paint Sho Pro[/url]. Paint zit al in je Windows gebouwd, heel simpel tekenprogrammaatje. Start-->Programma's-->Bureau Accesoires-->Paint Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2004 paint shop pro? of the gimp? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2004 is het die grote als je maakt of moet het scale bare zijn bij het scale bare zijn zou ik voor een vector georienteerd programma gaan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2004 [quote:2c93eb961a="mshrak"]Ik ben op zoek naar een simpel teken programma waarmee ik [b:2c93eb961a]kleine [/b:2c93eb961a]plattegrondjes kan maken.[/quote:2c93eb961a] Ik adviseer je Paint Shop Pro 7 te kopen, simpel, maar je kan er veel mee! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2004 plattegronden met een bitmapprogramma? Lijkt me niet aangewezen. (het kan natuurlijk wel, je kan ook met een mountainbike door de stad rijden en met een stadsfiets door het bos gaan hotsen...) Al lijkt een vectorprogramma er toch meer voor gemaakt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2004 Daar heb je een punt, ik weet natuurlijk niet wat precies de doelstelling is van de topicstarter, maar volgens mij is het in dit geval best mogelijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 juli 2004 :P Om het allemaal wat eenvoudig te houden...... Neem een bloknote met blauw ruitjespapier, teken daarop je plattegrondje en leg het in je scanner. De afbeelding vervolgens in je presentatie plakken. Tekst e.d. kun je dan later invoegen. Gr. Drifter Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2004 Zoals al eerder genoemd is een vector-programma beter voor plattegrondjes e.d. Hoewel je natuurlijk ook in PSP wel een bestand op kunt slaan als wmf om toch vector info te behouden. Je kunt bij een freeware site eens zoeken op cad, je vindt dan vectorpakketten. Bij download.com kwam ik bijvoorbeeld deze tegen http://www.download.com/CadStd-Lite/3000-6677-10276948.html?tag=lst-0-9 Voordeel van Cad-programma's is dat ze op schaal werken. Als je in de tekening van een kamer een bank tekent en hij past, dan zal dat in het echt ook zo zijn (als je correct tekent natuurlijk :wink: ). Met photoberking is dat maar de vraag. Eentje waar ik me een beetje over verbaas dat het niet genoemd is, is Open Office. Gaat weliswaar wat ver om een heel office pakket te installeren voor alleen een tekening, maar de optie tekening die erin zit werkt prettg voor schema's en eenvoudige tekeningen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2004 Hmmjah allemaal heel leuk die pakketten die hier langskomen maar ik had het idee dat de topicstarter om een simpel programma vroeg. Nouja met paint kun je heel makkelijk lijntjes trekken dus simpeler kan volgens mij niet(zoals turbo-pascal al aangaf). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2004 Da's waar eenvoudiger kan het inderdaad niet. Eenvoudiger dan paint lijkt me niet mogelijk. Maar dan ook nog plattegrondjes? Volgens mij is iedereen die met paint plattegronden tekent of teleurgesteld gestopt of op een ander pakket over gestapt. De topicstarter gaf ook aan een lijn van A naar B te willen trekken en van B naar C. Met paint krijg je een lijn van A naar B en een lijn van ongeveer B naar C. Aaansluiting op een bestaand eindpunt zit er volgens mij niet bij Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2004 Zeker niet simpel, maar je kan er wel exact van punt a naar b een lijn trekken, en later van c naar a en van b naar c en dan de lijn van c naar a weer wissen etc; Ik heb het over Coreldraw. Kost wat(van je geld), zuigt wat(van je pc), maar dan heb je ook wat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2004 http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=125115 Serif heeft diverse freeware programma's als Drawplus met gridlijnen in te stellen als steun. Zie andere posting voor weblinks Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen