Ga naar inhoud

Photoshop selectie knippen


Aanbevolen berichten

Hoi katrien, fijn dat je even meedenkt. Ik je methode geprobeerd en het werkt redelijk. De ronde hoeken zijn niet te tekenen met de polygoon lasso, heb je daar nog een oplossong voor? Verder wil ik deze handeling exact kunnen herhelen zodat ik van meerdere foto's een identieke parallellogram kan selecteren. Hmm, misschien wil ik teveel, maar wet je of dit kan?
Link naar reactie
In dit geval is de toverstaf niet handig volgens mij. Of ik ben er niet handig genoeg mee.... De lijnen en kleurgrenzen moeten juist niet gevolgd worden. Ik heb even een voorbeeld op het net gezet van wat ik uiteindelijk zelf wil kunnen maken: [url]http://www.garedunord.nl/forum/voorbeeld.html[/url] Heb je een methode om dit te doen? Hoe doe je dit?
Link naar reactie
OK, dat wil ik graag proberen. Ik maak echter gebruik van .jpg en .gif bestanden en de functie <<transform path>> is niet beschikbaar. Wel te zien maar in lichtgrijs, dus niet actief. Moet de afbeelding naar iets geconverteerd worden of zo? Heb RGB & CMYK geprobeerd enzo, maar tot nu toe zonder resultaat. Heb je een suggestie?
Link naar reactie
Ah, ik ben weer iets verder: >>>Kies: Rounded rectangle tool Kies: Edit --> transform path Kies: Perspective Vervolgens vorm je het om tot het gewenste. <<<< Als ik de stap "Kies rounded rectangle tool" oversla is de functie << transform path >> wél beschikbaar. Ik kan dan een redelijke parallellogram vormen. Jammer dat ook de afbeelding meetrekt in de parallellogram-vorm. Dat is niet de bedoeling en de ronde hoeken mis ik ook nog. Fijn dat jullie allemaal even meedenken, dat meen ik echt. Hebben jullie nog suggesties? Het moet toch mogelijk zijn om zoiets als op [url]http://www.garedunord.nl/forum/voorbeeld.html[/url] te produceren met photoshop?
Link naar reactie
Ik denk dat je het op tig manieren kunt doen, het meest nauwkeuirige lijkt me een path te maken. Of zelfs een symbool zodat je het nadien met meerdere afbeeldingen kunt doen. Ook kan je door te beginnen met het selectievierkant eerst een recht hoek te maken, daarna haal je de hoeken eraf door een selectie te maken met de ALT toets ingedrukt, met de ellips select kun je dan met SHIFT en CTRL ingedrukt een rondje maken aan de hoeken bijvoorbeeld...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...