anoniem Geplaatst: 6 mei 2004 Delen Geplaatst: 6 mei 2004 Hoi allemaal, Wat is de beste software om visitekaartjes/briefpapier/folders te maken? Photoshop, Illustrator of iets anders? Alle suggesties zijn welkom. Alvast bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2004 Misschien niet de beste, maar wel een eenvoudige: publisher; zit al in het office pakket :) t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2004 Kan ook met Corel Print House, als je van makkelijk houdt. Maar ik geef de voorkeur aan Adobe Photoshop. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 Ik heb het met Photoshop en Publisher gedaan. Bedankt voor de reacties! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2004 [quote:cd4f351066="Klaasje"]Ik heb het met Photoshop en Publisher gedaan.[/quote:cd4f351066] De visitekaartjes gingen daarmee erg goed, nu wil ik aan het briefpapier beginnen. Alleen: hoe doen jullie dat? Maken jullie sjablonen in Word? Met welke software maak je briefpapier? Printen jullie eerst een aantal pagina's uit met briefpapier en leggen jullie die in je printer? Kortom: hoe doen jullie het? :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2004 Ik gebruik al jaren Adobe PageMaker voor dtp-werk. Als fotobewerker vind ik Corel Photopaint het gemakkelijkst in gebruik. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2004 Als je voor jezelf met je eigen printer briefpapier (of visitekaartjes) wilt maken maakt het opzichzelf niet zo heel veel uit met welk programma je dat doet. En dan zijn er twee mogelijkheden. Een voorraadje uitprinten (pas op dat het niet gaat verkleuren) of een sjabloon gebruiken en per keer printen. Wil je het briefpapier laten drukken, gebruik dan een dtp programma. Adobe PageMaker of Adobe Indesign zijn daar geschikt voor. Of natuurlijk Quark XPress... Illustraties (logo's) voor op je drukwerk maak je het best in een programma zoals (bijvoorbeeld) Adobe Illustrator, omdat de daarmee gemaakte illustraties goed (naar elk gewenst formaat) schaalbaar zijn. Succes Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2004 Bedankt voor de reacties. [quote:df0cefb0fc="Ener Nestraa"]Wil je het briefpapier laten drukken, gebruik dan een dtp programma. Adobe PageMaker of Adobe Indesign zijn daar geschikt voor. Of natuurlijk Quark XPress...[/quote:df0cefb0fc] Wat is het verschil tussen Indesign en Pagemaker? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2004 ikzelf zou idd de logoos ontwerpen in illustrator (of evt photshop) Voor het mergen gebruik ik Quark XPress (en nee, geen indesign. Xpress heeft voor mij een beetje een cult status) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2004 [quote:8805304fb2="D'acide"](en nee, geen indesign. Xpress heeft voor mij een beetje een cult status)[/quote:8805304fb2] Nu InDesign meer en meer wordt gebruikt zal Xpress t.z.t. inderdaad een cultstatus krijgen, net als Ventura... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2004 [quote:87864e503f="D'acide"]Voor het mergen gebruik ik Quark XPress (en nee, geen indesign. Xpress heeft voor mij een beetje een cult status)[/quote:87864e503f] Heb de demoversie van QuarkXpress gedownload, maar krijg bij het installeren de volgende melding: "This version of QuarkXPress is valid only for French, English(US) and French(Canadian) OS Languages. Setup will exit now." Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen