anoniem Geplaatst: 11 april 2004 Delen Geplaatst: 11 april 2004 ik heb een ontwerp gemaakt voor een website in photoshop 7.0 met een resolutie van 800. nu heb ik die site online gezet en is ie veel te traag. nu wil ik in het psd bestand de resolutie terugbrengen naar 150 . hoe kan ik dit doen ? als ik opslaan voor web doe geeft ie niet de mogelijkheid om die resolutie aan te passen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2004 Beste Designpiet, Ik werk wel met de nederlandstalige Photoshop, Afbeelding -> Afbeeldingsgrootte -> Documentgrootte. Daar kunt ge de breedte, hoogte (eventueel verhouding vergrendelen) en resolutie instellen. Bij Opslaan als JPG, kunt ge de kwaliteit nog aanpassen. Hopelijk heb je hier iets aan ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2004 Waar je naar toe moet is een resolutie van 72dpi t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2004 hoi illy, bedankt voor je reactie, maar ik heb het idee dat bij een resolutie van 72 er geen 'smoothnes" in zit. het lijkt wel of de plaatjes wat korreliger worden. of ben ik nu gewoon gek en zit ik te raaskallen ?/ dat kan hoor het is ook best wel laat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2004 De meeste beeldscherm hebben een resolutie van max 72 dpi. Daarom zie je geeb kwaliteitsverschillen tussen een plaatje van 300 dpi of 72 dpi. Je moet wel zorgen dat je het plaatje 1:1 gebruikt. Dus niet terug brengen naar 72 dpi en vervolgens op de website het plaatje 2x zo groot maken. Dan hou je maar een resolutie over van 36 dpi. En dan ga je kwaliteitsverlies zien. Als ik mij goed herinner zijn er ook beeldscherm van 96 dpi. Maar dat weet ik niet zeker. Jeroen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2004 is het niet zo dat_alle_ beeldschermen een resolutie van 72dpi gebruiken? voor drukwerk is 150 dpi acceptabel en 300 of 600 de standaard. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Kunt ge in PhotoShop ook naar een bestandje gaan dat nog te bekijken valt van ongeveer 10 Kb ? Of bestaat hier andere software voor ? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen