anoniem Geplaatst: 16 maart 2004 Delen Geplaatst: 16 maart 2004 Ik wil van twee flessen de halsen in elkaar laten draaien, hoe doe ik dit. Intruder Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2004 ..?..Ze eerst alle twee leeg klokken, en dan er naar kijken... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2004 Dat is een helder maar......antwoord.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2004 Net iets meer informatie nodig denk ik.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2004 Van een flessenhals een S-vorm maken, afebeelding spiegelen en dan knippen en plakken in layers. t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2004 Oké, ik ga het even proberen.. Intruder Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2004 Grappig, ik heb zelf ook eens lopen klooien. Net iets anders maar een heel eind hetzelfde... Groeten J-P [img:684b1f9a8f]http://www.leconte.nl/cocacola.jpg[/img:684b1f9a8f] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2004 [quote:99f0b460f9]Grappig, ik heb zelf ook eens lopen klooien. Net iets anders maar een heel eind hetzelfde... [/quote:99f0b460f9] J-P klooit nooit...... :wink: En ik vind het schitterend gemaakt! Echt heel mooi en apart! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2004 Le Conte: [size=24:5b9c18df43]EXPLAYN[/size:5b9c18df43] Please :oops: Greetz bye mike Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 als ik de tekening goed bekijk heeft hij het ongeveer zo gedaan fles coca cola in de dikkerr gedeelte in geknepen en gescheiden los gehaalt er een krulsnoer er tussen gezet glas met reeds cola erin gepakt hier zo de lamp gedraaid dat hij er in ligt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 Nou, niet alleen een krulsnoer er tussen gezet..... Heb je het zwarte gedeelte van de stekker al eens goed bekeken? Dat lijkt me het onderste stukje van de colafles. Technisch is dit goed te doen, maar het gaat mij om de perfecte afwerking van het geheel, zoals de lichtval in het glas, de gebruikte schaduwen en de subtiele ijsblokjes onderaan het glas. Kortom, hier is duidelijk een prof aan het werk geweest. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 Ow jee :oops: Ik word er verlegen van ;-) Even in het kort hoe ik het zou doen. De flessen in elkaar gedraaid dan.. Eerst heb je twee beelden nodig. Een beeld van gedraaid glas en een beeld van een fles. Op internet is er natuurlijk vanalles te vinden.. Dit is helaas steen maar een goed voorbeeld van wat je moet gebruiken. [url]http://www.parsleypottery.com/images/glazetrail/fbgtvtwistbasketlgfull.JPG[/url] Je kan natuurlijk ook zelf een foto maken van doorzichtige tuinslang dat je in elkaar twist. Maar goed, het is veel werken met lagen dus. Meer als 10 lagen is bij mij al snel gebruikelijk. Het blijft ook experimenteren omdat elk beeld om een eigen behandeling vraagt. Zowel de levels als verhouding en scherpte moet precies matchen om een realistisch effect te krijgen. Bij glas kan ik me voorstellen dat je bv de laag eigenschap op "multiply" zet. Voorzichtig gummen en vaak inzoomen. Het is toch pixel werk als je het goed wil doen. Maar ga eerst op zoek naar goede basis beelden. Des te makkelijker wordt de bewerking ervan... Helaas kan ik niet alles uitleggen omdat het anders een tutorial wordt van twee kantjes :-) Het trechter effect bij het cola flesje heb ik bereikt door een "distortion" filter te gebruiken. Ik dacht dat het "pinch" was ofzo.. Succes ermee! Gr. J-P (p.s. het cola flesje lijkt plastic omdat het dat ook is :-D. Het is zo'n dans flesje dat beweegt op geluid. Ik wil deze nog een keer over doen met echte cola maar daar waag ik me later wel aan.) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 [quote:5662ff4d97="mike leroi"]Le Conte: [size=24:5662ff4d97]EXPLAYN[/size:5662ff4d97] Please :oops: Greetz bye mike[/quote:5662ff4d97] OMG! Iets minder computer en iets meer engels pls! :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 Voor de liefhebbers: Ik heb ff snel een voorbeeldje gemaakt waar er hier en daar nog wat dingen niet kloppen. Toch zet ik het online zodat er een voorbeeld is. Ik weet dat het beter kan maar toch wil ik er niet te veel tijd in steken :-) [img:a1fe0395e8]http://www.leconte.nl/flessenhalsvoorbeeld.jpg[/img:a1fe0395e8] Photoshop 7 bestand: http://www.leconte.nl/flessenhalsvoorbeeld.zip Bronbestand: http://www.digitalmastery.com/companionsite/videos/images/bottle.jpg Gr. J-P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 Hartstikke mooi gedaan! Ik heb het zip bestand gedownload en eens goed gekeken hoe je het gemaakt hebt. Vanavond ga ik dus oefenen met de wijnflessen. Eh...met de inhoud trouwens ook :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen