Ga naar inhoud

Adobe photoshop (ronde text)

anoniem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Boven de circel gewoon de tekst typen, dan op de "Warp button" in de options bar klikken. (De Warp button is de T met een boogje eronder). Kies vervolgens 1 van de stijlen die je toe wilt passen op de tekst.
Geplaatst:
[quote:c4d5cca3cb="-TeR-"]Ik heb 't geprobeerd maar ik kan 'm dan niet zo rond als het voorbeeld krijgen. :( [/quote:c4d5cca3cb] Dat kun je helemaal aanpassen met de schuifregelaars die je in het venster Warp text ziet. Gebruik "Bend", dan kun je de tekst passend rond de circel maken.
Geplaatst:
Als u Photoshop CS (ik meen dat het ook bij 7 kon) hebt: 1. tekst opsplitsen in uw gedachten in twee delen. 2. eerste deel: create wrapped text -> arc -> bend instellen op horizontaal +100% 3. tweede deel: create wrapped text -> arc -> bend instellen op horizontaal -100% 4. twee gedeelten onder elkaar plaatsen U kunt het ook wat minder instellen voor een rondere cirkel (anders krijgt u een eivormig ding) Succes :D
Geplaatst:
Zelf zou ik de tekst in illustrator/Coreldraw of dergelijke rondzetten. Temeer omdat je controle houd over o.a. kerning (als je dat iets zegt), daarbij blijft de text corrigeerbaar, wat bij PHS niet het geval is. Tevens kun je (indien nodig) in Illustrator gewoon de broodnodige tiff of EPS plaatsen, dan de text er omheen gooien en hopla klaar is het logo. Greetz bye mike (adobe mike) :lol:

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...