anoniem Geplaatst: 25 januari 2004 Delen Geplaatst: 25 januari 2004 als ik een foto gemaakt met de canon G3 en daarna bewerk in PSP 7 zijn alle gegevens weg van de G3 na het opslaan. met gegevens bedoel ik bv. diafragma sluitertijd enz die je kan bekijken in de canon software die geleverd is bij de G3.. is dit normaal of kan je dat ergens instellen. Die gegevens helpen je nu juist om nog betere foto's te maken, lijkt me. bestandsformaat is JPG Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2004 Klopt, ben ik ook mee bezig geweest, volgens mij houd de camera in een speciale chip (of gedeelte er van) dergelijke gegevens bij. Pas na een volledige reset met (pinnetje of ) kabeltje is het uit de camera verdwenen. Kortom 'k weet niet 200% zeker of het IN het bestand versleuteld zit, heb jij/U er aanweizingen voor. Greetz bye mike Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2004 Die data wordt als zogenaamde IPTC informatie in het JPEG bestand meegeschreven. Helaas zijn er veel programma's die daar niet mee overweg kunnen en de data zelfs wissen indien je de afbeelding opnieuw saved. Photoshop kan er wel mee overweg en ik geloof irfanview ook. Grtz Grimmie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2004 die info zit idd in de jpeg file zelf, photoshop kan die lezen (file -> info -> exif ) maar na het saven gaat die idd gedeeltelijk verloren, ik weet niet (ik denk van niet) dat je in photoshop ergens een optie hebt om die telkens opnieuw te saven. maar wat wel bestaat is een progje, exifer genoemd, met dat progje kan je de exif van een foto verwijderen en achteraf tergug toevoegen, zo kan je het misschien oplossen, het progje is freeware maar ik weet wel niet meer waar je het kan downlouden, je moet maar eens even googelen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2004 HVKessel gebruikt Paint Shop Pro als ik het goed lees... Hoe het in PSP gaat weet ik niet, want ik heb dat programma niet. Photoshop gooit de info niet weg. Het probleem is dat Photoshop (vanaf versie 6) zelf een uitbreiding op IPT(C) heeft gedaan en dat wordt weer niet door veel andere programma's herkend en lijkt het of de info weg is. In PS6 en PS7 kan ik iig de info gewoon blijven opvragen. Grtz Grimmie Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen