Ga naar inhoud

[autocad 14] exporteren van tekening


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb in autocad een tekening gemaakt en nu wil ik deze exporteren. Bijvoorbeeld naar bmp formaat. Als ik echter in het menu exporteren kies en nadat ik alles heb geselecteerd op enter druk dan wordt echter alleen geëxporteerd wat er op het scherm staat. Wat buiten het scherm staat wordt niet geexporteerd. En dit wil ik natuurlijk wel. Als ik nu mijn tekening uitzoom, dan alles selecteer en exporteer dan doet hij het wel. Maarja dan is de tekening weer veel te klein. Weet er iemand een oplossing hoe ik mijn hele tekening kan exporteren naar bmp formaat? Groeten, Wouter
Link naar reactie
Hey Mike, Als ik het exporteer naar eps heb ik precies hetzelfde probleem. Hij exporteert alleen wat er in het scherm staat. Dit heb ik met printen ook. Alleen als ik bij het printen de optie "extents" aanklik doet hij het goed met printen. Bestaat er misschien ook zo'n optie voor het exporteren, of heb ik gewoon mijn pagina instellingen niet goed staan (waar kan je die dan veranderen) Die qualiteit van die EPS file vond ik trouwens wel heel erg slecht hoor! Of komt dat omdat ik hem met psp open (heb namelijk geen photoshop) Groeten, Wouter
Link naar reactie
Als ik zelf iets uit Acad moet exporteren gebruik ik vaak MicroStation dit omdat Microstation meer formaten aan kan. Je zult altijd met dwg naar bmp met jouw probleem blijven zitten. Of je moet met vieuws gaan werken. Misschien is het handiger als je eerst het formaat aanpast. Misschien dat je het eerst moet verschalen zodat de bmp ook groter wordt.
Link naar reactie
Als het goed is zoom je uit tot je je hele tekening in beeld hebt. Vervolgens exporteer je de tekening naar een (vector) EPS. Als het goed is kan Coreldraw deze openen als vector tekening, maar afhankelijk van de complexiteit kan dit wel even duren. Vanuit Corel kun je weer exporteren naar bmp en zo. Ook Photoshop kan de ACAD.eps parsen naar een bitmap. Probeer eerst eens met een eenvoudige tekening. Greetz bye mike
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...