Ga naar inhoud

laptop upgraden


Aanbevolen berichten

ik heb een acer aspire 7250. processor: AMD dual-core processor E300 (1,3 Ghz.) 17,3 inch HD+ LED LCD videokaart: AMD Radeon HD 6310 4GB DDR3 RAM 500 GB HDD DVD-Super Multi DL Drive 6-cell li-ion battery hij is alleen erg sloom, vanaf het begin al. zijn er misschien upgrades beschikbaar om hem sneller te maken? heb de laptop 2 jaar geleden gekocht
Link naar reactie
Aan een laptop valt niet veel te upgraden, zonder er belachelijk veel aan uit te geven. Je processor is erg licht en waarschijnlijk niet eens te vervangen. Aan de rest valt niet zoveel te doen. Denk dat je hem beter kunt verkopen en een nieuwe aanschaffen. Of als dat te duur is een betere tweedehandse. En neem dan vooral een met een beetje normale processor, niet zo'n budgetgeval.
Link naar reactie
Zoals hierboven al staat is de hardware niet het snelste, maar soms wil het ook wel eens helpen om Windows opnieuw te installeren en dan niet via de recovery optie, maar gewoon met een schone installatie(oem-DVD). Dat gaat zolang je maar een code op je laptop hebt staan. In dat geval de zaak formatteren, zodat alle resten van je oude installatie weg zijn.
Link naar reactie
Ik heb in mijn Dell D630 (Dual Core CPU T9300 @ 2.5 GHz, inmiddels al weer ca 4 j oud) een SSD gezet en mijn HD in de CD/DVD bay (uitneembaar!) Start kaal op in 15 seconden en voelt snel aan. Kan voor wat ik er mee doen (geen games) er weer jaren tegen aan. Probeer eerst een compleet schone install dat helpt ook al. Als het effe kan neem dan een CD/DVD installatie en gebruik je eigen code. Dat is vaak beter dan een recovery omdat je dan meteen al vaak troep meekrijgt die het systeem onnodig vertraagt (misschien was ie daarom altijd al traag). Zorg wel dat je een CD/DVD v/d juiste Win-versie hebt anders werkt jouw code mogelijk niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...