Ga naar inhoud

compatible inkt, stand van zaken?


Aanbevolen berichten

Al jaren heb ik de Canon MP600 all-in-one printer/scanner enz. Daarvoor had ik een HP die ik naar de schroothoop geholpen heb door vervangende inktpatronen te gebruiken. Sindsdien alleen maar originele patronen gebruikt. Maar die dingen zijn zo duur! Ik vroeg me af of er inmiddels iets verbeterd is, of dat compatible spul betrouwbaar(der) is geworden. Het grootste probleem vond ik lekkage. Bovendien hadden al die nieuwe patronen van Canon een chip, was ook lastig. Ik zie dat die chip nu in veel gevallen standaard op de vervangende patronen zit. Ik vraag het omdat ik vaak dingen moet printen die helemaal niet top of the bill hoeven te zijn en dan vind ik het eigenlijk zonde zoveel geld aan inkt uit te geven. Maar ik heb natuurlijk ook geen zin om m'n printer nogmaals te mollen. Ervaringen hier? Zijn er adressen die betrouwbaar zijn c.q. goed spul leveren dat niet lekt en zo?
Link naar reactie
Ik gebruik een Epson alles in 1 Altijd orginele inktcardrig. Maar het maakt wel verschil waar je ze koopt. Epson= 39 ¤ Maar ik koop ze altijd bij Sneltoner, en ook geregeld gratis verzenden. En hier betaal ik 32 ¤ voor de zelfde inktcardrige (origeneel) Dus ik bedoel hiermee, waar koop jij ze altijd, en anders kijk eens op het internet hiervoor.
Link naar reactie
[quote:e0ae0fc61a="ks"]Dus ik bedoel hiermee, waar koop jij ze altijd, en anders kijk eens op het internet hiervoor.[/quote:e0ae0fc61a] Ik heb natuurlijk al heel veel op internet gekeken. Het punt is juist dat er zoveel aanbieders van compatible inktpatronen zijn, je kan aan de site niet zien of die goed zijn of niet, vandaar dat ik nieuwsgierig was naar jullie ervaringen. Goed te horen dat 123inkt wel OK is, thanks :) Zoals ik al schreef heb ik al jaren niets anders gebruikt dan originele patronen, daarvoor maakt het niet uit waar je die koopt, origineel is origineel, gewoon de goedkoopste aanbieder op internet nemen, want als je ze in de winkel koopt is de prijs helemaal schandalig duur. Voor die compatible patronen leek Go4inkt me op internet ook wel een goeie.
Link naar reactie
ik ben toch redelijk actief op het net als het om computeren gaat, maar van die go4inkt heb ik echt nog nooit gehoord. als iets op internet 'je wel goed lijkt' zegt dat misschien meer over de kwaliteit van hun pr dan de kwaliteit van hun producten... :wink: ook goedkope inkt is nog een behoorlijke uitgave, laat je dus vooral leiden door ervaringen van anderen.
Link naar reactie
[quote:80cb40cea7="derkdejong"]ik ben toch redelijk actief op het net als het om computeren gaat, maar van die go4inkt heb ik echt nog nooit gehoord [/quote:80cb40cea7] Nou, ik koop er al heel lang die originele patronen, voor de compatible patronen heb ik ook even naar eventuele reviews gekeken en die zijn wel OK, b.v. op [url=http://www.kieskeurig.nl/go4inkt/winkelbeoordeling/6082BC1A989254C5C12572D5004848A8]Kieskeurig[/url] en [url=http://tweakers.net/shopreview/7391/go4inkt/shopreviews/]Tweakers[/url]. Die 123inkt lijkt me ook wel goed, maar 't blijft een kwestie van uitproberen, denk ik, natuurlijk mede op basis van gebruikerservaringen.
Link naar reactie
...Ik kijk dagelijks op www.dagaanbieding.net ... daar worden regelmatig sets aangeboden voor "onze" printer (ik heb de MP630) bij verschillende aanbieders (die volgens mij bij één of enkele verkooporganisaties horen) Ik heb eigenlijk geen problemen met de 5 delige aanbiedingsets op deze site... en al helemaal niet met de prijs die ze daar vragen... Mijn canon draait prima..... en langer dan op de originele cartridges.... :roll: Maar met 123inkt heb ik ook goede ervaringen gehad... zeker met mijn HP970CXI die bij mij ook nog prima draait...... ...ik koop de versies met chip om gedonder met niet herkennen te voorkomen en omdat het overzetten ervan niet echt goed lukt....
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Helaas moet ik zeggen dat m'n ervaring met Go4Inkt, voor wat betreft de compatible inktpatronen, niet positief waren. Ik koop daar al heel lang m'n originele cartridges en besloot nu die compatible patronen eens te proberen. Maandag 29 juli 5 van die cartridges besteld, 2x zwart, 3x kleur. Woensdag geïnstalleerd en een afdruk gemaakt van een PDF-bestand met kleurenfoto's. Gelijk een grote zwarte inktvlek op het eerste vel papier, zwarte vegen op het tweede vel. Direct printopdracht geannuleerd en printer gecheckt (Canon MP600), helaas toch enige lekkage. Dan ben ik er weer helemaal klaar mee, om het netjes te zeggen, juist omdat ik dat in het verleden al eerder meegemaakt heb en vandaar ook de overstap naar originele cartridges. Goed, printer schoongemaakt, originele cartridges er weer in maar die werden eerst niet herkend, waarschijnlijk door de chips op de compatible patronen, Uiteindelijk alles weer aan de praat gekregen, compatible patronen weer ingepakt en teruggestuurd. Zaterdag maar eens gebeld want ik had nog geen reactie ontvangen. De retourzending was inmiddels binnen maar men had nog niet gereageerd. OK, dat kan. Geld terug was geen probleem. Dat stond een paar dagen later ook netjes op m'n rekening, maar van erg veel interesse was verder niet veel te merken; geen enkele vraag, geen enkel commentaar van de kant van Go4Inkt. Je zou toch denken dat zo'n bedrijf het op z'n minst vervelend vindt cartridges te leveren die lekken, de printer vervuilen en chips gebruiken van twijfelachtige kwaliteit. Ben nu weer terug bij m'n originele patronen en hou het daar voorlopig maar bij, niet in de laatste plaats omdat je tegenwoordig de wat grotere printopdrachten prima buitenshuis kunt afhandelen: even naar de copyshop, USB-stick in de PC, kleurenprinter kiezen en even later heb je sneller en goedkoper heel acceptabele afdrukken. Maar goed, wat dat betreft zal iedereen natuurlijk z'n eigen keus maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...