Ga naar inhoud

Warmteontwikkeling in harde schijf


Aanbevolen berichten

Kan iemand mij vertellen waar de harde schijf het warmst wordt. In mijn mediaplayer zit een minifannetje (3 cm) aan de zijkant van de player, dit terwijl bij veel andere players de fan aan de achterzijde is geplaatst maar ook zag ik bij het verwijderen van de ingebouwde harde schijf dat het fannetje blaast tegen die zijde waar de aansluitingen zitten en dan naast plek van de meest rechtse, dus volgens mij op een plaats waar helemaal niets zit in de behuizing van een schijf (zag ik op een afbeelding van een geopende schijf) Wie weet het? Groetjes Rob
Link naar reactie
Het fannetje is ongeveer zo hoog als de schijf en de behuizing is net een paar milimeter hoger, dus ik denk dat er van enige stroming van lucht helemaal geen of weinig sprake is maar de vraag was waar de HD het warmst wordt, id dat waar de lagering zich bevindt of waar de schrijfkoppen bevestigd zitten, er moet toch een gedeelte zijn waar hij heter wordt dan op andere plaatsen. Groet, rob
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...