Ga naar inhoud

Beeld loopt vast en reageert niet meer.


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een pc die chrashed. als ik mijn pc ostart en er mee ga werken (gamen:,league of legends, minecraft af en toe roblox) dan loopt het beeld vast en reageert de pc nergens meer op) (tijdens dit plaatsen liep het beeld niet vast maar de pc starte wel opnieuw op en liep tijdens het opstarten (voor het aanmelden) weer vast) maar nu eerst de andere chrashes. Een paar maanden geleden (nov 12) liep mijn pc ook vast en ging uit. Ik starte het opnieuw op maar kreeg een lange eentonige piep. Ik ging naar een computershop en zij zagen dat de stroomvoorziening neiet genoeg stroom gaf. Nou een nieuwe stroomvoorzining er in gezet het hij ging weer rolletje's. tot nu. Nu als ik mijn pc opstart en er mee ga werken loopt het beeld vast en reageert hij nergens meer op. (en valt soms ook uit zonder vast te lopen) Ik heb al een paar keer een visusscan gedaan maar dat leverde niks op. Nu heb ik het een en ander geleze ndat ik mijn bios moet updaten en of windows opnieuw er op zetten maar ik weet niet of dit correct is. Ook heb ik gelezen dat mijn hrafishe kaart mischien te warm word. Ik heb geen idee wat ik moet doen. Kan iemand mij helpen? Gr Jesser110 :?
Link naar reactie
Het kan aan veel dingen liggen en het kan zowel een software-matige als hardware-matige oorzaak hebben. Start de pc eens op met een live-cd van b.v. Knoppix, dat is een Linux versie (een besturingssysteem net als Windows) en hiermee kun je testen of de pc blijft werken. Dus als de pc hiermee blijft werken dan is de oorzaak van de uitval je Windows installatie, die je dan dient te vernieuwen of repareren (moeilijker). Blijft de pc hiermee niet werken dan heb je een probleem met de hardware. Start de pc dan eens op met zo weinig mogelijk componenten: dus als je twee geheugenmodules hebt trek er eens 1 uit etc. Door uitwisselen en eventueel omwisselen als je extra componenten hebt kun je bepalen welk component de storing veroorzaakt. Doe werkzaamheden aan de hardware enkel met volledige afkoppeling van de netspanning (steker uit het stopcontact).
Link naar reactie
hey, bedankt voor de tips! maar als ik dan die linux cd er op zet ofzo moet ik mijn windows dan niet helemaal opnieuw instaleren (alle programma's er opnieuw opzetten). ook waar haal ik die cd vandaan. verder kreeg ik een bsod melding topen ik bij het bureablad kwam na het opnieuw opstarten (zo'n balkje met BSOD informatie). Ik klikte op de link en er kwam een pagina van windows privacy. dat ik niet ge originele versie van windows heb. gr jesser110 [quote:f1a7843f40="Jaap H"]Het kan aan veel dingen liggen en het kan zowel een software-matige als hardware-matige oorzaak hebben. Start de pc eens op met een live-cd van b.v. Knoppix, dat is een Linux versie (een besturingssysteem net als Windows) en hiermee kun je testen of de pc blijft werken. Dus als de pc hiermee blijft werken dan is de oorzaak van de uitval je Windows installatie, die je dan dient te vernieuwen of repareren (moeilijker). Blijft de pc hiermee niet werken dan heb je een probleem met de hardware. Start de pc dan eens op met zo weinig mogelijk componenten: dus als je twee geheugenmodules hebt trek er eens 1 uit etc. Door uitwisselen en eventueel omwisselen als je extra componenten hebt kun je bepalen welk component de storing veroorzaakt. Doe werkzaamheden aan de hardware enkel met volledige afkoppeling van de netspanning (steker uit het stopcontact).[/quote:f1a7843f40]
Link naar reactie
Dat heb ik gedaan. Nog steeds gedaan goed resultaat. (Zat idd wel vol met stof [quote:ce59b973fa="derkdejong"]het lijkt me dat je maar eens moet beginnen met kast open te schroeven, de hele boel en met name de ventilatortjes stofvrij maken, opstarten en controleren of ze het allemaal nog doen. pas als dat oké is verder met die andere acties.[/quote:ce59b973fa]
Link naar reactie
Zo'n live-cd (even Google-en er zijn er verschillende die je kunt gebruiken, ik gebruikte vaak Knoppix doordat ik die gratis kreeg bij een tijdschrift op cd/dvd) is een opstart medium: je start de pc zodat het programma dat op de cd staat gaat draaien, vandaar de naam live-cd. Je hoeft Windows dus eerst niet weer te gebruiken. Als de pc geen mededeling geeft over het willen starten of starten van de live-cd dan moet je in het bios even instellen dat de pc kan opstarten van de cd/dvd drive en dat eerst probeert voordat de pc van harddisk (met Windows) gaat proberen te starten. Posten dat je eventueel niet een originele/eerlijke versie van Windows hebt kun je beter niet doen: is niet iets om trots op te zijn en je krijgt dat mensen je misschien niet meer willen helpen of er opmerkingen over gaan maken.
Link naar reactie
hey ja idd dat van iligale wndows maar t was blijkbaar niet iligaal (hebt even na gevraagd) nu heb ik een kaartje van mijn memory er uit gehaald en hij werkt weer. ik zet m vanacht er weer in en morgen ochtend kijken of deze vastloopt. bedank nog (het was dus mijn geheugen en niet mijn vedokaart (denk ik )) [quote:058e021327="Jaap H"]Zo'n live-cd (even Google-en er zijn er verschillende die je kunt gebruiken, ik gebruikte vaak Knoppix doordat ik die gratis kreeg bij een tijdschrift op cd/dvd) is een opstart medium: je start de pc zodat het programma dat op de cd staat gaat draaien, vandaar de naam live-cd. Je hoeft Windows dus eerst niet weer te gebruiken. Als de pc geen mededeling geeft over het willen starten of starten van de live-cd dan moet je in het bios even instellen dat de pc kan opstarten van de cd/dvd drive en dat eerst probeert voordat de pc van harddisk (met Windows) gaat proberen te starten. Posten dat je eventueel niet een originele/eerlijke versie van Windows hebt kun je beter niet doen: is niet iets om trots op te zijn en je krijgt dat mensen je misschien niet meer willen helpen of er opmerkingen over gaan maken.[/quote:058e021327]
Link naar reactie
hoi, hij liep op roletjes totdat ik na een dag een BSOD kreeg met PAGEFAULT_IN_NOT_PAGED_AREA... weet iemand de reden hierachter? [quote:2e05e319b4="Jaap H"]Het is gewoon proberen, bij gebrek aan meetapparatuur bij de meeste mensen is dit de simpelste methode en werkt helemaal goed als je wat extra hardware hebt b.v. uit een andere pc of wanneer je dat kunt lenen.[/quote:2e05e319b4]
Link naar reactie
hallo, ja dat is dus het probleem. Ik weet niet waar ik dat allemaal kan vinden. Ook gebruik ik niet vaak een forum dus ik snapte er niet veel van. maar allemaal bedankt hij doet het weer [quote:a526c76353="canonboy"]je zit maar steeds te miauwen over een pc . maar welke is dat dan merk bord geheugen etc etc etc . zou erg handig zijn .[/quote:a526c76353]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...