Ga naar inhoud

Tablet aanschaf.


Aanbevolen berichten

Ik ben aan het rondkijken voor een tablet en heb een paar vragen. Het tablet wat ik wil kopen moet Android 3 hebben (honeycomb?). Zit er usb standaard op de tablet? Zoja, kan je dan ook een usb-hub er op aansluiten? Kan je er een usb toetsenbord aanhangen zoals bij je pc? Hoe groot, aantal gigabyte, kan en mag een portable disk wezen aan een tablet? Kan ik mijn Ziggo wifi modem gebruiken om te internetten op een tablet? Is de Market van Google standaard aanwezig? Ik weet het een hoop vragen, maar ik hoop via dit forum de nodige antwoorden te krijgen.
Link naar reactie
[quote:6bf62e219a="Rob The Great"]Het tablet wat ik wil kopen moet Android 3 hebben (honeycomb?).[/quote:6bf62e219a]Weet je ook al dat er een Android versie 4.0 is en straks ook terug te vinden is op tablets (al dan niet via een software upgrade)? [quote:6bf62e219a="Rob The Great"]Zit er usb standaard op de tablet?[/quote:6bf62e219a]Verschilt per tablet, gewoon in de specs kijken of het erop zit. [quote:6bf62e219a="Rob The Great"]Zoja, kan je dan ook een usb-hub er op aansluiten?[/quote:6bf62e219a]Geen idee, maar hoeveel apparaten wil je erop gaan aansluiten? Lijkt me ook niet echt portable meer als er veel apparaten aan hangen. [quote:6bf62e219a="Rob The Great"]Kan je er een usb toetsenbord aanhangen zoals bij je pc?[/quote:6bf62e219a]Zou moeten kunnen, maar wellicht is de Asus Transformer dan wel een leuke optie voor je: Die kun je gebundeld met een toetsenbord krijgen. http://www.asus.com/Eee/Eee_Pad/Eee_Pad_Transformer_TF101/ Is wel een apparaat van 500 euro, daar heb je ook bijv. een Dell Inspiron Duo voor waar gewoon Windows 7 op draait. http://www.dell.com/nl/p/inspiron-duo/fs Hoeveel zou je uit willen geven aan zo'n apparaat, dat meer bedoeld is voor leuk erbij (kortom, wat wil je ermee doen)? [quote:6bf62e219a="Rob The Great"]Hoe groot, aantal gigabyte, kan en mag een portable disk wezen aan een tablet?[/quote:6bf62e219a]Ik vermoed dat 2TB geen probleem mag zijn als externe FAT32 of NTFS geformateerde harddisks ondersteund worden. [quote:6bf62e219a="Rob The Great"]Kan ik mijn Ziggo wifi modem gebruiken om te internetten op een tablet?[/quote:6bf62e219a]Uiteraard, [quote:6bf62e219a="Rob The Great"]Is de Market van Google standaard aanwezig[/quote:6bf62e219a]Doorgaans wel. En als het er niet op staat, dan valt het heel makkelijk erop te zetten.
Link naar reactie
Bedankt voor je snelle reactie. Ja dat versie 4.0 er aan komt dat is bekend. Ik loop zelf te denken aan de ASUS, en dan een portebale harddisk van 250 of 500 Gig. Dat is meer voor de opslag van foto's, muziek en evt. films. Die hub is meer een gedachten gang van me, het is idd niet portable meer. En dat toetsenbord is eigenlijk zoiets van is het mogelijk, geen vereiste. Maar zoals gezegd bedankt voor de info, de aanschaf zal waarschijnlijk zo eind van het jaar gebeuren, maar beetje rondkijken kan nooit geen kwaad. :wink: :wink:
Link naar reactie
Een aanzienlijk goedkopere is idd. ook een manier om kennis te maken met het tablet-idee, zeker nu tablets nog volop in ontwikkeling zijn is het zonde om daar ca. 500 euro voor neer te leggen. Ik zou voor de tablet-beleving er wel eentje nemen met behoorlijke processor, capacitive multi-touch scherm (dus niet resistive) en goede WiFi ontvangst, bijv. de HANNspree HANNSpad SN10T1 (voor als je dat 'samen kopen' principe niet ziet zitten ...). http://www.alternate.nl/html/product/Tablet-PC/HANNspree/HANNSpad_%28SN10T1%29/514430/
Link naar reactie
[quote:6743827e30="Rob The Great"]Ik ben aan het rondkijken voor een tablet en heb een paar vragen. Het tablet wat ik wil kopen moet Android 3 hebben (honeycomb?). Zit er usb standaard op de tablet? Zoja, kan je dan ook een usb-hub er op aansluiten? Kan je er een usb toetsenbord aanhangen zoals bij je pc? Hoe groot, aantal gigabyte, kan en mag een portable disk wezen aan een tablet? Kan ik mijn Ziggo wifi modem gebruiken om te internetten op een tablet? Is de Market van Google standaard aanwezig? Ik weet het een hoop vragen, maar ik hoop via dit forum de nodige antwoorden te krijgen.[/quote:6743827e30] Alle vragen: Ja - m.u.v. de Apple. Wellicht een rare vraag, maar gaat het je om prestaties of wil je gewoon weinig (goodkoop - merkloos) uitgeven. Ik heb zelf een Apple iP2 (in de slaapkamer) en een Archos 101 (voor op de bank) de Archos heeft een draadloze externe harde schijf (250 GB), de Apple niet. Beide werken perfect en zijn via WiFi aangesloten op mijn netwerkje. Voor internet, meel en een beetje Exel-bestanden bij houden, perfect! Verwacht niet te veel van een extern toetsenbord (lees: onhandig). Ik hoop dat dit enigszins helpt.
Link naar reactie
Een vereiste voor mij is toch wel Honycomb en evt ICS. De lagere versie van Android zijn niet echt geschikt voor tablets. En sorry voor de mensen die ik op hub ziel trap, een Apple komt er bij mij niet in. Voor dat geld zijn er goede alternatieven. Ik zit te twijfelen tussen de Asus EEEpad en de Archos G 10 met 250gb. Ik heb hier nog een overbodige harde schijf liggen van 200gb, dus denk ik evt aan een dockingstation, en dit te koppelen aan een tablet.
Link naar reactie
Als je de EEE Pad van Asus wil hebben kijk dan eens bij Komplett daar is hij het goedkoopste volgens mij (359 Euro): [url=http://www.komplett.nl/Komplett/product/01_TABLETS/ZKB_02TAB/productdetails/80002144/Asus_10_Eee_Pad_Transformer_16GB/90OK06W2100330Y/default.aspx]Komplett[/url] Bovendien is er een Cashback actie van Asus tot 4 december http://asus.newworld.nl/
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...