Ga naar inhoud

Nieuwe computer voor fotobewerking


Aanbevolen berichten

HOI Ik ben een beginner als film maker en heb een redelijk goede pc met 2GB ram intel pentium dual cpu t3200 met 2.00ghz 2.00ghz en ik wil een goeie video kaart aanschaffen en geld doet er niet toe. dus wat raden jullie aan of zeggen jullie dat ik in zijn geheel een betere pc kan halen. \ bedankt
Link naar reactie
De T3200 is bedoeld voor een laptop, dus ik vermoed dat dat bij jou het geval is? Videokaarten in laptops zijn iha niet te vervangen. Als het geld er niet toe doet, kun je of een betere laptop aanschaffen, of een desktop voor gamen ernaast. De tweede optie is waarschijnlijk het goedkoopst.
Link naar reactie
[quote:b3d3708921="gerben"]De T3200 is bedoeld voor een laptop, dus ik vermoed dat dat bij jou het geval is? Videokaarten in laptops zijn iha niet te vervangen. Als het geld er niet toe doet, kun je of een betere laptop aanschaffen, of een desktop voor gamen ernaast. De tweede optie is waarschijnlijk het goedkoopst.[/quote:b3d3708921] Ik heb besloten om dan toch een nieuwe computer aan te schaffen. En dan toch een PC zo dat ik zekere weet dat ik het alleen thuis er mee werk en een laptop als backup om mee te nemen. Voor de pc wil ik dan 1156 Intel Core i7 860 2.80/2.8 GHz tot 3.46GHz met Intel® Turbo Boost Technology Met 8gb ram geheugen +ATI EAH5770 CuCore HD 1024 video kaart wil ik halen alleen kan iemand mij mischien verder helpen met de vraag of dit een juiste aankoop is of iets te overdreven en dat het dan ook minder snel hoeft om bijvoorbeeld cs4 er op te draaien. Ik hoor graag negatieve als positiefe kritiek.
Link naar reactie
tja het ligt er een beetje aan wat je budget is. Want je gaat nu wel van een videokaartje in 1 keer door naar een heel nieuw en vrij prijzig systeem. Een Core i5 kan bijvoorbeeld ook en is wat betaalbaarder. Dus eigenlijk weinig zinnigs over te zeggen als je geen budget er bij geeft. Verder doet die video kaart niet zo veel, tenzij je er op gamed kan je ook een wat goedkopere nemen.
Link naar reactie
[quote:64b75ab8ee="arjant2"]tja het ligt er een beetje aan wat je budget is. Want je gaat nu wel van een videokaartje in 1 keer door naar een heel nieuw en vrij prijzig systeem. Een Core i5 kan bijvoorbeeld ook en is wat betaalbaarder. Dus eigenlijk weinig zinnigs over te zeggen als je geen budget er bij geeft. Verder doet die video kaart niet zo veel, tenzij je er op gamed kan je ook een wat goedkopere nemen.[/quote:64b75ab8ee] Ik heb een budget van ¤1000,- en als ik dit uitgeef dan is het de bedoeling dat ik er minstens 5 tot 10 jaar mee doe (alleen bewerken) enige suggesties ALVAST BEDANKT
Link naar reactie
[quote:5ee0ad880d="Obi-wan-kenobi"]Zo'n Core i5-750 systeem heb je al vanaf een euro of 600: [url=http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thuis/desktops_great_deals/fs.aspx?refid=desktops_great_deals&s=dhs&cid=HDDesk&cs=nldhs1&dgc=IR&lid=SHP_BK2]Dell Desktopdeals[/url][/quote:5ee0ad880d] Oeps want ik heb net een hele systeem besteld (http://pcwensen.nl/Webwinkel-Product-2688887/HP-6000-Pro-SFF-+-LA1951g.html) en kijg het vrijdag binnen maar ja had ik je bericht eerder moeten lezen. Toch bedankt voor je tijd. VR esua
Link naar reactie
nou ja je leert in ieder geval een goede les zo, want je hebt nu een duurdere pc die echt veel trager is dan de tips die je hier hebt gekregen en waar je ook geen snelle videokaart in kan zetten mocht je dat willen... Eigenlijk heb ik hier maar 1 woord voor, zeker gezien je doeleinden: miskoop Ik zou hem dan ook absoluut annuleren. Voor dat geld koop je een flink snellere pc inclusief monitor. Op zich is de winkel niet te duur, die HP plus dat scherm kost overal rond dat bedrag. Maar voor jouw gebruik zou ik geen zakelijke HP nemen. Obi zijn Dell is zeker een optie, anders is deze ook een optie: http://www.informatique.nl/IQ00008 Mooi systeem, 2 jaar garantie, op alle gebieden sneller en beter dan de pc die jij hebt gekocht, een losse grafische kaart, 1TB harde schijf, 4GB geheugen en een Core i5 750 processor voor 800 euro. Voor 200 euro koop je makkelijk een 19 inch scherm (zelfs nog wel groter als je dat wil).
Link naar reactie
Ik vind de prijs wel heel erg hoog. Heb je hem via internet gekocht? Ik zou hem afbestellen. Dit kan gewoon volgens de wet voor koop op afstand. Edit: Inderdaad zoals hierboven gezegd wordt "een miskoop" Ter info: http://www.consuwijzer.nl/Consumentennieuws/Nieuwsarchief/2010/April_2010/Spijt_van_een_aankoop_op_internet_De_bezorgkosten_krijgt_u_terug Nog een voorbeeld (ietsjes duurder als die van Informatique maar met 3 jaar garantie) http://www.salland.eu/product/279686/salland-3-basis-systeem-2010-sa-basis-1009.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...