Ga naar inhoud

problemen!


Aanbevolen berichten

Mijn Asus notebook is een jaar oud. Omdat alles wat langzamer ging en ik nog steeds geen goede image heb kunnen maken en ook omdat systeemherstel niet werkte, heb ik besloten om maar een nieuwe installatie te doen. Mijn notebook heeft twee harde schijven. Disk 0 heeft vista home premium en verder twee lege partities en nog de recovery partitie. Disk 1 heeft vier partities. Ik heb een nieuwe installatie gedaan, maar opeens merkte ik dat een van de lege partities niet meer geformatteerd was. Met Vista onder schijfbeheer lukt het niet om de partitie te formatteren. Plotseling ontdekte ik dat ook van schijf 2 een partitie was verdwenen. Met pc recovery heb ik de bestanden kunnen terughalen, maar de partitie krijg ik niet geformatteerd. Ook de andere partities vergroten lukt niet meer. Ik heb Gpart gedownload, maar dat werkt niet. Misschien dat Acronis wel werkt voor een image. Ik heb dat gedaan, maar daarna zijn dus de partities verdwenen. Ook is nu disk0 plotseling disk1 geworden en omgekeerd. Ik wil ook best goede software kopen voor partitie en schijfbeheer of voor het maken van een image. Ik had altijd de programma's van Powerquest. Ik weet me nu eigenlijk geen raad meer. Ik heb wel back-ups altijd. Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand of er goede betaalde software bestaat die wel werkt onder Vista? Gerda
Link naar reactie
Ik zou teruggaan na vlak nadat je opnieuw bent begonnen en al je partities even nalopen met Easeus Partition Manager (gratis). Ik had ook een probleem dat ik geen nieuwe partitie kon maken op een stukje lege ruimte, ook gParted enzo gehad, maar alleen dit werkte... Als t nou niet werkt zou ik weer n backup van nu terugzetten als ik jou was...
Link naar reactie
Ha bedankt voor je reactie. Mijn bericht was nogal verwarrend, geloof ik, maar alles was zo vreemd. Uiteindelijk heb ik de computer nu teruggestuurd naar Asus. Met Gpart waren mijn partities namelijk wel aanwezig. En bij een nieuwe installatie waren ze er weer niet, de twee disks waren omgedraaid en ook de videodriver werd niet geïnstalleerd. Ten slotte liep ook de klok steeds een paar uur achter. Ik heb nu de computer ingeleverd bij de winkel waar ik hem gekocht heb (op 3 januari 2009), dus dat ging nog net. Ik heb nog twee computers staan waar ik ook goed op kan werken. Ik zal de reactie van Asus hier doorgeven. Ook bedankt voor je advies voor je partitionmaker. Prettige jaarwisseling en een gelukkig nieuwjaar. Gerda
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...