Ga naar inhoud

[Acer probleem] Laptop reageert niet


Aanbevolen berichten

Hallo, Zo'n 4,5 jaar ben ik in het bezit van een Acer Aspire 1681 WLMi. Een prima laptop, waarmee ik nooit kuren heb gehad. Helaas overkwam mij afgelopen week het volgende. Ik gebruikte mijn laptop een uurtje los van de netrstroom en klapte deze daarna dicht, waardoor de laptop in slaapstand gaat. Even later sloot ik het systeem weer aan op de netstroom, koppelde mijn USB apparaten aan en klapte het scherm open. Deze bleef echter zwart. Daarop probeerde ik het systeem opnieuw op te starten. Je hoort het syteem wel inschakelen, maar het scherm blijft zwart. Bovendien compleet geen reactie van het toetsenbord of de mousepad. Opvallend detail is het knipperen van de battery indicator. Deze knippert groen / oranje, direct wanneer ik op de aanknop druk. Dit gedrag is hetzelfde bij aansluiten op stroom, danwel gebruik van enkel de accu. Eveneens opvallend is het blijven branden van de battery led (groen) wanneer het systeem uit staat, waarbij de laptop niet op het stroomnetis aangesloten. Uiteraard direct de Acer knowledge database ingedoken. Daar werd nog gesproken over het ontladen van je systeem door de power knop zonder accu of netstroom 30 seconden ingedrukt te houden. Maar dat maakte geen verschil. Acer Support kon ook niks voor me betekenen en daar baalde ik wel van. Het gedrag van die battery led moet toch te verklaren zijn? Oranje / groen knipperend, direct wanneer het systeem ingeschakeld wordt heeft vast een verklaring. Overig gedrag: - Het systeem schakelt direct uit wanneer je de power button indrukt. - De fan draait wel gewoon. - De disc drive reageert nog wel, maar een boot en/of recovery cd start verder niet. - De USB hub die er aan hangt, klaagde soms wel over een stroompiek. Wellicht heeft dat bijgedragen aan dit probleem bij het aankoppelen? Herkent iemand deze situatie? Ik hoop zelf een antwoord te kunnen vinden, aangezien ik Acer support echt als bijzonder slecht heb ervaren (letterlijk opsommen vanuit de knowledge db). Uiteraard valt hij buiten garantie en kost onderzoek alleen al voldoende centen, wat ik hem niet meer waard vind. Alvast bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...