Ga naar inhoud

Nieuwe laptop aanschaffen. Waar moet ik op letten?


Aanbevolen berichten

Oké oké, waarschijnlijk heb ik dit topic al helemaal in het verkeerde subfora gezet, maar ik ben zo'n noob met computers en al die zooi die er mee te maken heeft, dat ik het niet weet. Zoals je waarschijnlijk wel ziet, heb ik me nieuw aangemeld hier op dit forum, met de hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn computer moet weg, boohoo. :cry: Dus ik heb een nieuwe nodig, want zonder internet kunnen we niet! Ik heb nog wel een oude pc, maar die valt bijna niet meer te redden denk ik, dus ik wil wat nieuws. Voor school heb ik volgend jaar een laptop nodig, en hoe gierig dat ze zijn, moeten we die zelf gaan betalen. Ik vind het zonde om nu een nieuwe pc te kopen, en volgend jaar een laptop erbij, dan heb ik eigenlijk nog liever nu een laptop, zodat ik hem volgend jaar niet hoef te kopen, en ook lekker vanuit mijn bed kan msnen en hyven, HA. MAAR, zoals ik al zei, ik ben een NOOB, met computers. Ik weet er niks vanaf, ik wil er ook niks vanaf weten, ik wil alleen een lekkere laptop die het doet! Waar moet ik volgens jullie op letten? Wat raden jullie mij aan? Wat is de prijs van een beetje normale laptop die niet elke x vast loopt omdat er teveel zooi opstaat zoals muziek, foto's, en dat soort zooi? Ik ben geen gamer, ik download niet allemaal zooi, het enigste wat ik op mijn toekomstige laptoppie wil doen is hyven, msnen, forums, en dat soort dingen, je kent het wel. En natuurlijk heb k hem volgend jaar nodig voor school, 4 jaar lang. Who can help me? Alvast bedankt. En ohjah!, als ik dit topic in het verkeerde subfora heb geplaatst, verplaats hem maar.
Link naar reactie
[quote:e8e5748c45="The Dragon"]http://www.alternate.nl/html/categoryListing.html?cat1=36&cat2=999&cat3=0&manufacturer=true&tn=HARDWARE&l1=Notebooks&l2=Alle+Notebooks&page=4&criteriasCount=6&selector=135&bfbox=1#Hewlett-Packard :roll: Hoeveel is je budget? Persoonlijk vind ik de notebooks van HP erg goed.[/quote:e8e5748c45] Ja, dat weet ik dus niet. Ik zat net even te kijken op de site van neck(ermann?) En vond ik deze: http://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1?fh_url=fh_eds%3D%25c3%259f%26fh_secondid%3D152258893%26fh_lister_pos%3D1%26fh_location%3D%252f%252fnm%252fnl_NL%252fcategories%253c%257bnm_152287104%257d%252fcategories%253c%257bnm_152287104_152288127%257d%252fcategories%253c%257bnm_152287104_152288127_152288323%257d%26fh_refview%3Dlister%26fh_view%3Ddetail&welt=default Geschikt voor studentjes dus. Ik weet alleen niet of zoiets geschikt voor mij is. M'n mama moet alles betalen, en rijk zijn wij niet, dus ik zou het liefst een laptop hebben tussen de ¤300, en ¤500. Ik weet alleen niet of je daar iets fatsoenlijks voor kan krijgen.
Link naar reactie
zo´n acer doet het best goed, maar is geen machine om dagelijk mee op je rug te nemen.... dan zou ik het toch zoeken in een type dat meer voor de zakelijke markt werd ontwikkeld, zoals hp-compaq of toshiba. op de site die dragon aangaf heb je meer dan genoeg keus. richt je op een 15 inch scherm: kleiner is vervelend als je veel met teksten en cijfers moet werken, groter is alleen maar lastig en je batterij gaan korter mee.
Link naar reactie
dze acer is heel langzaam en te duur, deze 2 zijn beter: http://www.dixons.nl/De_online_winkel/ProductDetail/xp/shop/computers/notebooks/zakelijk/COMPAQ+Presario+CQ60-420+15%2c6_xdt_+notebook.7113572/default.aspx Deze heb ik zelf, goedkoop en een goede kwaliteit, net als de bovenste, zwakker, maar alleen qua ram en harde schijf, qua ram sneller dan de bovenste omdat deze een lichter systeem heeft maar ook funktioneel. https://www.dynabyte.nl/artikel/7111524/
Link naar reactie
De genoemde opties zijn wel erg uitgebreid, naar mijn idee. Ze lijken meer op een desktop-vervanger dan een laptop voor Internet, MSN, Office en muziek, zoals de topicstarter graag zou willen hebben. @ Luiwammes: is het misschien een idee om een 'grote' netbook aan te schaffen? Die zitten qua segment tussen een netbook (zo'n mini-laptop, zal ik maar zeggen) en een gewone notebook in. Ze zijn klein, dus makkelijk meenemen, maar hebben genoeg mogelijkheden voor het gebruik zoals jij beschrijft. En ze zijn niet gigantisch duur, voor plusminus ¤450,- heb je bijvoorbeeld al een [url=http://www.portablegear.nl/reviews/MSI_Wind-U200.htm]MSI Wind U200[/url]. Daarnaast zijn er natuurlijk ook legio mogelijkheden voor het aanschaffen van een voormalige bedrijfslaptop. Ik gebruik al een aantal jaar naar volle tevredenheid een Dell Latitude D600, die ik uit een partij ex-bedrijfslaptops heb gehaald. Het is geen snelheidsmonster en de accu is niet al te best meer, maar voor dagelijks gebruik is hij nog steeds prima geschikt. Misschien is dat voor jou ook een optie?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...