Ga naar inhoud

Tips voor componenten voor Intel Core i7 920 pc


Aanbevolen berichten

Helaas heeft mijn huidige pc 3 dagen geleden de geest gegeven, dus ik ben op zoek naar een nieuwe pc. Ik heb nu wat dingen op een rijtje gezet, maar hoor graag of jullie nog tips hebben om bepaalde componenten te vervangen door andere. De set is als volgt: Moederbord: Asus P6T WS Professional Processor: - 1 x Intel Core i7 920 / 2.66 GHz - LGA1366 Grafische kaart: XFX GeForce 260 GTX 896MB DDR3 black Geheugen: Corsair DIMM 6 GB DDR3-1600 Tri-Kit Retail, TR3X6G1600C8D Kast: antec 182 Voeding: corsair CMPSU-750TX Harddisk: WD Velociraptor Ik hoor graag van jullie. Met vriendelijke groet, Pascal
Link naar reactie
hmm...als eerste waarom de WS professional? dat is een semi-proffesional bord met als grootste plus de SAS aansluitingen. gezien je geheugen gok ik dat je gaat overclocken (neem anders 1333mhz...scheelt geld), dus je gaat een goede cooler nodig hebben. de stock is absoluut waardeloos (reken 70 graden op full load). ik zou voor moederbord kijken naar een gigabyte DS5 of UD5, of een asus P6T. MSI x58 platinum is ook nog een optie overigens, als je SLI wilt draaien, goede voeding. zo niet is een 550-600 watt ook zat.
Link naar reactie
De reden voor mijn keuzes waren grotendeels prijs bepaald. Door goed te kijken, kwam ik er achter dat bij verschillende webshops, je voor een klein bedrag toch wat beter uit komt. De reden dat ik voor de P6T professional ging, was dat het prijsverschil met de standaard P6T slechts 10 euro was (135 vs 145), en bij die webshop de professional wel op voorraad was en de standaard niet. Geheugen op 1333 en de 1600 scheelt bij dollarshops.eu slechts 30 euro. De 1600 komt op 195 euro uit. Overclocken wben ik op zich niet van plan. Wil gewoon weer een (bovengemiddeld) goed systeem hebben, waarop ik de nieuwste games weer kan spelen, maar ook zware foto en video bewerking kan doen en die weer een jaar of 2 a 3 mee kan. In hoeverre is de koeling op de CPU voldoende indien ik niet zal gaan overclocken en in hoeverre heeft de kast verder voldoende koeling, of kan ik daar beter extra koeling op zetten?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...