Ga naar inhoud

PC na AVG geneuzel niet meer te gebruiken


Aanbevolen berichten

Hallo. Na het AVG avontuur een vraag: De computer start niet meer op. Ook niet na de, aanbevolen, reparatie. Nu wilde ik in de veilig modus systeemherstel doen maar de PC zegt mij dan dat dit nie tmeer lukt en wordt er aanbevolen om middels de CD van windows een reparatie uit te voeren. De PC mist namelijk een belangrijk bestand: iets als, system/config Nu wil ik met de orginele CD van Windows Xp een reparatie doen. Maar als ik de R kies bij repareren kom ik in C:\windows Wat moet ik daar intikken om de reparatie op te starten? Bedankt
Link naar reactie
[quote:e74e648356="Lange Pier"]Via F8 ook al in het uitgebreide opstartmenu voor "laatste configuratie die werkte" gekozen? Wel vreemd dat je wel in veilige modus kunt komen als er een deel van het register niet goed is.[/quote:e74e648356] Ja, geprobeerd om via F8 deze optie te kiezen . Helaas zonder resultaat. Inderdaad raar. Maar veilig modus lukt wel. Helaas middels de veilige modus niets te repareren
Link naar reactie
[quote:9258b6a30a="Phaldmmor"]Waarschijnlijk 1 keer te vroeg op R gedrukt. :) Zie [url]http://www.microsoft.com/windowsxp/using/helpandsupport/learnmore/tips/doug92.mspx[/url] voor de juiste uitleg.[/quote:9258b6a30a] 3 Do not choose the option to press R to use the Recovery Console dat is dan ook wel weer een optie. bedankt ga ik die maar een keertje proberen
Link naar reactie
[quote:06a7d45739="-Aart-"][quote:06a7d45739="Lange Pier"]Via F8 ook al in het uitgebreide opstartmenu voor "laatste configuratie die werkte" gekozen? Wel vreemd dat je wel in veilige modus kunt komen als er een deel van het register niet goed is.[/quote:06a7d45739] Ja, geprobeerd om via F8 deze optie te kiezen . Helaas zonder resultaat. Inderdaad raar. Maar veilig modus lukt wel. Helaas middels de veilige modus niets te repareren[/quote:06a7d45739] In veilige modus eigenaar worden van de map system volume information om te zien of daar nog herstelpunten instaan en het register daaruit peuren en die via de herstelconsole in de config map zetten. Ook kun je kijken in de windows\system32\config map of er onderdelen met de extensie bak bij staan, die remamen in de herstelconsole wil ook. Makkelijk is om de schijf even in een andere PC erbij te hangen om dat te doen. Ooit een tut gemaakt erover. Je kunt deze handleiding van Microsoft volgen, http://support.microsoft.com/kb/307545/nl Of door middel van een http://www.knopper.net/knoppix-mirrors/index-en.html cd of een cd van BartsPE of de UBCD4WIN de volgende bestanden uit de map system volume information\restore met een aantal cijfers\RP met een cijfer\snapshot. T.w.; _REGISTRY_USER_DEFAULT _REGISTRY_MACHINE_SECURITY _REGISTRY_MACHINE_SOFTWARE _REGISTRY_MACHINE_SYSTEM _REGISTRY_MACHINE_SAM deze in b.v. TotalCommander kopieëren en renamen in DEFAULT SECURITY SOFTWARE SYSTEM SAM naar de windows\system32\config map Waarvan de file "system" het belangrijkste is, en alleen deze te kopieëren en te renamen al vaak voldoende is. Dit kun je ook doen, wat ik persoonlijk het gemakkelijkste vind, door de schijf in een andere pc erbij te hangen, wat vaak moeilijker is met een SATA schijf. Eerst eigenaar worden met FaJo XP FSE, komt er een extra tabblad bij de eigenschappen van de mappen. http://www.fajo.de/portal/index.php?option=com_remository&Itemid=35&func=selectfolder&filecatid=3 Indien er geen systeem herstel werd gebruikt, dan zullen de bestanden uit de windows\repair map moeten worden gebruikt, dan val je terug naar de installatie omgeving en zul je alles weer opnieuw moeten installeren, dan is, indien mogelijk, een repairinstall uitvoeren beter. Opstarten met de XP cd, doorgaan tot installeren en daar voor een repair kiezen.
Link naar reactie
[quote:e1275d71f5="Lange Pier"][quote:e1275d71f5="-Aart-"][quote:e1275d71f5="Lange Pier"]Via F8 ook al in het uitgebreide opstartmenu voor "laatste configuratie die werkte" gekozen? Wel vreemd dat je wel in veilige modus kunt komen als er een deel van het register niet goed is.[/quote:e1275d71f5] Ja, geprobeerd om via F8 deze optie te kiezen . Helaas zonder resultaat. Inderdaad raar. Maar veilig modus lukt wel. Helaas middels de veilige modus niets te repareren[/quote:e1275d71f5] In veilige modus eigenaar worden van de map system volume information om te zien of daar nog herstelpunten instaan en het register daaruit peuren en die via de herstelconsole in de config map zetten. Ook kun je kijken in de windows\system32\config map of er onderdelen met de extensie bak bij staan, die remamen in de herstelconsole wil ook. Makkelijk is om de schijf even in een andere PC erbij te hangen om dat te doen. Ooit een tut gemaakt erover. Je kunt deze handleiding van Microsoft volgen, http://support.microsoft.com/kb/307545/nl Of door middel van een http://www.knopper.net/knoppix-mirrors/index-en.html cd of een cd van BartsPE of de UBCD4WIN de volgende bestanden uit de map system volume information\restore met een aantal cijfers\RP met een cijfer\snapshot. T.w.; _REGISTRY_USER_DEFAULT _REGISTRY_MACHINE_SECURITY _REGISTRY_MACHINE_SOFTWARE _REGISTRY_MACHINE_SYSTEM _REGISTRY_MACHINE_SAM deze in b.v. TotalCommander kopieëren en renamen in DEFAULT SECURITY SOFTWARE SYSTEM SAM naar de windows\system32\config map Waarvan de file "system" het belangrijkste is, en alleen deze te kopieëren en te renamen al vaak voldoende is. Dit kun je ook doen, wat ik persoonlijk het gemakkelijkste vind, door de schijf in een andere pc erbij te hangen, wat vaak moeilijker is met een SATA schijf. Eerst eigenaar worden met FaJo XP FSE, komt er een extra tabblad bij de eigenschappen van de mappen. http://www.fajo.de/portal/index.php?option=com_remository&Itemid=35&func=selectfolder&filecatid=3 Indien er geen systeem herstel werd gebruikt, dan zullen de bestanden uit de windows\repair map moeten worden gebruikt, dan val je terug naar de installatie omgeving en zul je alles weer opnieuw moeten installeren, dan is, indien mogelijk, een repairinstall uitvoeren beter. Opstarten met de XP cd, doorgaan tot installeren en daar voor een repair kiezen.[/quote:e1275d71f5] Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Nu moet het gaan lukken. :D
Link naar reactie
Wat ingewikkled dit is genoeg kies voor 7.5 of 8.0 AVG bij support. http://www.avg.com/support voor 8.0 is dat : [quote:7a3d2fe1eb]In case you are not able to run your Windows XP operating system after AVG 8.0 virus definition update, it may be caused by a false positive on a specific "user32.dll" system file. The file was moved to the AVG Virus Vault and deleted. Therefore it is not possible to start Windows. Please follow the steps below to rectify this situation: In case you do not have Windows XP installation CD with the latest updates, we strongly recommend you to use our fix tool instead. The mentioned fix tool can be found in FAQ 1575. WARNING! There is a high probability of incompatibility with other system files (for example with winsrv.dll) if the latest installation CD is not used. This can also cause inabitity to start operating system. 1. Please insert the Windows XP installation CD and boot computer from this CD (if you do not have the installation CD please follow steps mentioned in our FAQ 1575). 2. Choose and run Recovery Console. 3. Choose Windows operating system you want to repair. 4. Disable AVG Resident Shield from loading. You can disable loading services/drivers with "disable" command, i.e. you have to type the following commands (some of them might not be present in all AVG editions): disable avgMfx86 disable avgMfa86 disable avgldx86 disable avglda86 5. Restore the User32.dll file from the Windows XP installation CD (instead "D:" use letter of your CD-ROM drive): expand D:\i386\user32.dl_ c:\windows\system32\ In case the command fails, please use the following command to rename original user32.dll and repeat the command above. ren user32.dll user32.bak 6. Restart computer and boot Windows normally. 7. In order to re-enable the AVG Resident Shield services we recommend that you perform the AVG repair installation as follows: - Download the latest AVG installation package from the following webpage and save it on your hard disk: http://www.avg.com/download?prd=aav (AVG Anti-Virus 8.0) http://www.avg.com/download?prd=ais (AVG Internet Security 8.0) http://www.avg.com/download?prd=avf (AVG Anti-Virus plus Firewall 8.0) - When you are prompted, please do not open this file directly from the internet, but click the Save button and choose a location, where the installation file should be stored. We recommend saving the file to the Desktop. - Restart your computer. - Locate the downloaded AVG installation file (it has a four color square icon and its name starts with AVG_...) and launch the installation by double-clicking on it. - Follow the installation wizard. - When prompted, please select the Repair installation option. - Enter your license number when you are asked (we recommend that you use the copy&paste* method to enter this license number into the installation form). - Restart your computer and update AVG.[/quote:7a3d2fe1eb]
Link naar reactie
wel, daar lees ik vooral dat ie geen raad weet me de command prompt... Er is geen verwijzing naar de zgn aanbevolen reparatie, een web link zou handfig geweest zijn. Mijn ervaring is dat mensen niet doen wat je verwacht.... Je verwacht toch dat iedereen een backup van zijn mail heeft .... mooi niet.... etc idem dito hiermee. Dus begin ik bij het begin... PS: dat hij het niet gedaan heeft volgens mijn link blijkt uit.... anders was dit niet vermeld.... [quote:7cd84d361d] Nu wil ik met de orginele CD van Windows Xp een reparatie doen. Maar als ik de R kies bij repareren kom ik in C:\windows Wat moet ik daar intikken om de reparatie op te starten? [/quote:7cd84d361d]
Link naar reactie
[quote:651cf7c230="andre@home"]opgelost?[/quote:651cf7c230] Ben ik weer. Nee het is nog niet opgelost. Ik heb nu de orginele cd erin gedaan en niet direct op R geklikt maar de setup ingezet en toen pas gekozen voor ´reparatie´. Wat mij dan opvalt is dat hij eerst een boel gaat repareren. Wat ik uiteraard ook wil maar dan gaat tie een volledige setup doen lijk het wel. En dat wil ik niet want ik wil de gegeven sop de schijf terug. Ik overweg nu om de harde schijf eruit te halen en in een andere PC er bij te hangen om de gegevens over te zetten. Dus ben nu aan het bekijken of dat dat een optie is en niet al te moeilijk zucht zucht.. ik word een beetje moe van dit.
Link naar reactie
[quote:b9e0e83bc4]Wat mij dan opvalt is dat hij eerst een boel gaat repareren. Wat ik uiteraard ook wil maar dan gaat tie een volledige setup doen lijk het wel. En dat wil ik niet want ik wil de gegeven sop de schijf terug.[/quote:b9e0e83bc4] Hij doet dan inderdaad een complete nieuwe installatie maar met dat verschil dat de gebruikersgegevens, instellingen enz. behouden blijven. Je moet na afloop wel weer SP3 en/of alle updates opnieuw installeren. Gr, Jim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...