Ga naar inhoud

Game PC €900.-


Aanbevolen berichten

Hallo, Een vriend van mij wilt een nieuwe pc gaan kopen maar hij weet nog niet hoe of wat. Daarom vraag ik jullie hulp. Zijn eisen: Tijdstip: Eigenlijk zo snel mogelijk Budget: 900 euro Doel: Gamen (en een beetje schoolwerk) Eisen: Hij is Intel / Nvidia liefhebber, dus het liefst die combinatie. Hij wilt graag ook een window in zijn kast (met blauw licht), vind hij mooi. Hij wilt een beetje gaan overclocken, dus niet extreem. Ik zat dus zelf te denken aan een andere CPU cooler. Besturingsysteem: Dat heeft hij zelf (waarschijnlijk wordt het Vista 32bit) Randapparatuur: Hij heeft zelf nog randapparatuur, zoals beeldscherm 17 inch (ik zal nog wel vragen of hij echt geen grotere wil), toetsenbord, muis en speakers. Oude PC: Hij heeft nog een oude PC maar die behoud hij liever als "tweede" pc. Assemblage: Ik zat zelf te denken om de pc zelf in elkaar te zetten. Volgens mij is dat niet zo moeilijk, alleen een questie van goed informatie zoeken en tijd ervoor nemen. (als iemand er ervaring mee heeft meld het ff aub) Als iemand mij wilt helpen graag. Ik kijk vaak op dit forum dus enig verstand heb ik wel van computers. Als iemand het onduidelijk vind of vragen heeft, laat het aub ff weten :wink: Alvast bedankt.
Link naar reactie
Voor een kast met blauwe bling bling kun je bij Antec kijken, de Nine Hundred en Twelve Hundred hebben mooie blauwe LED's. Zie onderstaand opzetje gemaakt op www.4Launch.nl , is wel enigszins overkill voor een 17" schermpje ... maar dat terzijde. :wink: [URL=http://imageshack.us][img:f5efae670c]http://img227.imageshack.us/img227/2435/4launchnltp7.jpg[/img:f5efae670c][/URL]
Link naar reactie
Bedankt Obi-wan-kenobi :D Ziet er goed uit. Ik ga hem denk toch overhalen voor een ander beeldscherm, want ik vind het zonde om z'n goede pc op een standaard 17" HP beeldschermpje te laten draaien. :P En wat voor andere CPU cooler zou ik erop kunnen zetten, aangezien hij wil gaan overclocken. Een Zalman CNPS 9500A LED ???? Ik hoor het wel Alvast bedankt :D
Link naar reactie
9500, 9700, ocz vanquisher, Coolermaster Z600, Thermaltake 120-ultra. zat te kiezen. is maar net wat je voor een cooler wilt uitgeven. overigens, als hij wilt blijven gamen op een 17" beeldscherm, doe dan geen moeite om een GTX260 te kopen. totale verspilling vind ik. een 9800GT zal net zo best alles draaien op een lage resolutie
Link naar reactie
[quote:ef99cb5000="Repr"]overigens, als hij wilt blijven gamen op een 17" beeldscherm, doe dan geen moeite om een GTX260 te kopen. totale verspilling vind ik. een 9800GT zal net zo best alles draaien op een lage resolutie[/quote:ef99cb5000]Klopt, maar stel dat die 17" binnen afzienbare tijd vervangen wordt door een 22", dan heb je voor de zwaardere games alweer niet genoeg aan een 9800GT.
Link naar reactie
Ik heb het nog ff aan hem gevraagt maar hij blijft bij een 17" scherm. Dus dan zou hij als ik het goed begrijp al aan een 9800GT genoeg hebben? Waarom hij nou perse een nVidia 9800GT wil snap ik ook niet maar goed. :wink: Overclocken is bij dit systeem (voor normaal gebruik) ook zinloos, omdat het dus al perfect presteert? :P Zou dit dan oke zijn? [img:5f6d0e88ec]http://img55.imageshack.us/img55/6371/danielsn3.png[/img:5f6d0e88ec] Hij wilt het systeem graag bij alternate bestellen, vandaar.
Link naar reactie
Precies hetzelfde als bij mij. Ik had dus ook 0 ervaring met Pc's in elkaar zetten. Maarja, je moet alles voor de eerste keer doen toch? :wink: Zoek op Google en op Youtube naar tutorials. Er staan er tal op. Zo heb ik het ook geleerd. Het enigste waar je je eigenlijk mee bezig moet houden is zorgen dat je niet statisch geladen bent. Verder gewoon goed de handleiding doorlezen. Voor de allerbeste Pc-bouwer bied zo'n handleiding vaak nog de uitkomst.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...