Ga naar inhoud

laptop gezocht 800-1000 euro


Aanbevolen berichten

Graag jullie hulp bij het uitzoeken van mijn laptop. Ik wil een laptop tbv mijn zoon kopen die net op de middelbare school zit. De laptop gaat niet mee naar school, maar wordt thuis alleen maar gebruikt voor schoolwerkzaamheden (Office) en om een filmpje te kijken. De resolutie van het scherm wil iik goed hebben. Ik las over een laptop met een resolutie van 1680x1050 maar dit zal wel onbetaalbaar worden. I.e.g. liefst zo’n goed mogelijke resolutie. Ik had recensies gelezen dat ik de NVidia videaochip moets vermijden, wegens uitval van de GeForce M. De videochips raakten oververhit. Liever geen laptop met zo’n soort videochip. Ik wil graag de laptop kunnen aansluiten op de tv. Een HDMI aansluiting is wel makkelijk, maar niet alle tv’s hebben een HDMI aansluiting. Ik wil dus een TV-aansluiting die geschikt is om tv’s te kunnen aansluiten met verschillende aansluitinge. Aangezien hij dyslexie heeft dient een speciaal programma op te draaien (waarin een scanfunctie en een voorleesfunctie zit). Audio moet dus goed in orde zijn. Gewenste minimale items; Toshiba/HP/Lenovo/Asus Intel Core 2 Duo (liever Centrino) HD 250 GB of groter 2 GB intern geheugen of groter DVD-RW DL b/g (n niet noodzakelijk) 15” (of is 17”makkelijker) Tv aansluiting (zie boven) USB 4x (of meer) Bleutooth (hier kan ik evt. ook een dongle voor kopen) Mijn budget is ongeveer 800- 1000 euro. Graag jullie input
Link naar reactie
Waarom een laptop als de PC alleen maar thuis blijft staan? Voor 1000 euro kun je een mooi desktop systeem samenstellen met een 22" of zelfs een 24" scherm. Een desktop is ergonomisch gezien ook veel verantwoorder om mee te werken, je krijgt betere hardware voor je geld en is in de toekomst ook veel makkelijker te upgraden. Speelt zoonlief trouwens geen games op de PC? Trouwens nog een winkel in gedachte die de voorkeur geniet?
Link naar reactie
De laptop gaat nu nog niet mee naar school, maar hopelijk binnen afzienbare tijd wel. De optie moet i.e.g. wel bestaan. Aangezien de laptop bestemt is voor school, worden op deze laptop geen spellen gespeeld. Die kunnen op de desktop worden gespeeld. Geen voorkeur voor een bepaalde winkel, maar in de regio Amsterdam geniet de voorkeur.
Link naar reactie
edit: Sorry ik heb met mijn neus gekeken. Ik had niet gezien dat hij net aan de middelbare school begon. I.v.m de Dyslexie is het de bedoeling dat de laptop op korte termijn toch elke dag mee moet? Dan denk ik dat de meeste onderstaande argumenten die ik voor mijn edit geplaatst heb toch relevant zijn. Ik zou in dit geval lekker voor een niet al te dure 15.4 inch laptop gaan. Zwaarder en groter is voor school niet nodig en het scheelt toch wat gesleep (en slepen moet hij waarschijnlijk genoeg met boeken en dergelijke). [edit zoveel:]Bovendien loop je in deze leeftijdscategorie en in deze omgeving wellicht toch wat kans dat de laptop niet erg lang mee gaat. En dan ken ik uw zoon niet, maar ik kan me nog wel het een en ander herinneren van mijn middelbare school periode (tot 2 jaar terug).[/edit] [quote:5d6135f7c5="pcguy"]Begint hij net aan de middelbare school of is de laptop nu nog een laatste jaar nodig en gaat deze dan mee naar het HBO of de universiteit? Moet de laptop echter binnen een redelijke tijd mee (en dan bedoel ik dagelijks en niet 1 keer in het schooljaar), kijk dan ook wat je ermee wilt doen. Als je een technische opleiding doet waarbij getekend moet worden en dergelijke dan is een 17 inch laptop fijn (1440*900 zo uit m'n hoofd). Anders zou ik lekker een 15.4 inch laptop nemen. Allemaal leuk als je ermee werkt, maarja je moet hem wel meeslepen. Vergeet dat niet. Waarom perse zo'n dure laptop? Ik heb een toshiba voor school P300D-12c (nu is de 12d te koop) met een amd turion zm-70 (zm-80 in de 12d), 3gb (4gb in de 12d) werkgeheugen, 250gb schijf, 17inch scherm, numeriek toetsenbord, goed geluid en voor een laptop ook een behoorlijke grafische kaart. Voor office en 3d-cad (vrij licht voor school) is dat ruim zat en ik was iets van 650 euro kwijt.[/quote:5d6135f7c5]
Link naar reactie
Ja, het is inderdaad zo dat hij genoeg gewicht heeft te slepen. Op dit moment wordt de laptop niet mee naar school genomen, maar ik hoop dat dit in de 2e helft van het jaar wel gebeurd. Misschien wel wijsheid om een goedkopere aan te schaffen. Ik ben eigenlijk niet van plan om over 2 jaar weer een nieuwe te kopen, dan koop ik liever nu een iets duurdere die in alle opzichten wat langer meegaat. Suggesties?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...