Ga naar inhoud

Help! - Windows start niet op!


Aanbevolen berichten

Hee, Wist niet goed, waaronder ik deze moest plaatsen. Ik hoop dat ie goed staat. Sinds kort, start mijn computer op, en krijg ik een zwart scherm: -Windows opstarten in veilige modus -Windows opstarten in veilige modus met netwerkmogenlijkheden -Windows opstarten in veilige modus met opdrachtpoint Windows opstarten met de laatste recente instellingen die werkten. Windows normaal starten. Alles al een keer geprobeerd, maar elke keer krijg ik dan het windows logo weer, met de laadbalk, dan komt ie op een blauw scherm maar dit verdwijnd te snel om te lezen. Daarna komt hij weer op hetzelde zwarte scherm als eerst. Dit doet ie bij alle mogenlijkheden! Kent iemand dit probleem, of weer iemand hier raad mee? Groeten.
Link naar reactie
Blauw scherm? dan zit je vermoedelijk met een hardwarefout. Om dit te kunnen ontdekken, moet jij het tonen van die schermen aanzetten zodat ze blijven staan en je ons de code kan geven. ('k heb het hier dan vooral over de [i:2ec9beaf39]0x000000FE[/i:2ec9beaf39] - letter- en cijfercombinatie die jij te zien zal krijgen) dus opstaren, bij het scherm met de drie keuzes kiezen voor Veilige modus (mag zonder netwerkondersteuning) en dan hopen dat hij ver genoeg zal gaan zodat je dit kan doen: XP: Rechts-klik op "Deze Computer", kies dan eigenschappen -> geavanceerd -> Opstart- en herstelinstellingen, en vink daar, onder "Systeemfouten", dit uit: "De computer automatisch opnieuw opstarten". Vista: in "Startup en Recovery" het vinkje weghalen bij "Automatic Restart". Hier kan je ook de optie aanvinken "Write an event to the system log", er zou nu een melding terecht moeten komen in het Event Log. Start >> Control Panel >> System and Maintenance >> System >> Advanced systems (left side) >> Advanced (tab) >> Startup and Recovery Moest je toch niet zover komen, meld het dan even? 'k Heb trouwens zo'n duister vermoeden dat het je geheugenkaartje is dat niet goed meer is. (moest je er verschillende steken hebben, kan je alvast ook dit proberen: ééntje laten steken en terug booten, lukt het niet, dan steek je een ander enz. zo ontdek je mogelijk de boosdoener)
Link naar reactie
Gaat lastig als hij niet in XP komt. :wink: Topic Starter. Met F5 of F8 opstarten en kiezen voor "automatisch opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen", dan kun je de foutcode hier neerzetten of ermee Googlen. Je zou ook met de XP cd kunnen opstarten, als je XP gebruikt, en in de herstelconsole een fixboot en een chkdsk /p /r uit kunnen voeren.
Link naar reactie
Hee, Allemaal gelijk bedankt voor de reactie's! [b:e42da3ffdb]@Passer[/b:e42da3ffdb] Het probleem is, dat dit blauwe scherm in minder dat een seconde al verdwijnd, en zoals lange pier al zij kom ik dus niet in me pc :cry: Nog een vraag, onder wat kan je dat uitschakelen [i:e42da3ffdb](Niet opnieuw opstarten naar systeemscrash?)[/i:e42da3ffdb] [b:e42da3ffdb]@Lange Pier[/b:e42da3ffdb] Bedankt voor je reactie, snap er alleen niet veel van. Ik zal dat doen maar waar kan ik dat die code vinden? En ik heb het met die CD gedaan, maar dan zegt ie dat ie geen vaste harde schijf kan vinden.. En wat dat laatste betekent snap ik niks van :P [b:e42da3ffdb]@Wouter 512[/b:e42da3ffdb] Ik kan dus niet dat blauwe scherm lezen, dat gaat veel te snel. Ik hoop jullie genoeg te inormeerd te hebben, ik zal nu proberen om die code te ontcijeren door heel vaak dat blauwe scherm te zien te gaan krijgen. Allemaal heel erg bedankt alvast! Mvg,
Link naar reactie
Als je die "opstarten na systeemcrash uitschakelen" gebruikt via het uitgebreide opstartmenu via F5 of F8, kan het niet anders omschrijven, wat is daar niet duidelijk aan? En met een SATA schijf dien je eerst in de bios de controller ervan op IDE modus te zetten of van de NATIVE mode af, de laaste zie je alleen bij notebooks, de eerste is vrij algemeen alleen bij oudere PC's dien je de SATA driver te laden via een floppy en F6 als je met de XP cd opstart. Overigens is het allemaal hartstikke simpel,..........................als je het weet. :P
Link naar reactie
Hee, Alweer bedankt voor je reactie, en het is gelukt xd Ik heb dat uitgeschakeld (opstarten na systeemcrash uitschakelen). Maar het blauwe scherm liet zich weer zien: __________________________________________________________ Stop: 0x00000008e (0xc0000005, 0xbf803eb6, 0xf7847c4 0x00000000) Win32k.Sys - Adress bf800000, DateSamp 4fe0e106 Controleren voor fisyke geheugendump. fisyke geheugendump voltooid. Neem contact op met systeembeheer of technische ondersteuning voor hu (En dan een tekentje een 1, of 7 niet echt leesbaar..) __________________________________________________________ Verder zei die ook aan het begin nog wat over Bios-geheugenopties stopzetten, maar alleen al stond het in de stopfout. Ik heb dus een notebook, maar me vraag (Sorry dat ik een beetje dom ben :roll: ) Waar kan ik dat van de negative mode afzetten? Mvg,
Link naar reactie
Dat was de bedoeling ook dat het blauwe scherm weer te zien was, maar die blijft nu staan. In datzelfde menu heb je ook de optie om "de laatste configuratie die werkte" te gebruiken, probeer die eerst eens. Die foutmelding is vrij algemeen en een degelijke oplossing heb ik niet gevonden. Wat is er voor het probleem veranderd aan de soft of hardware? Heb je registerprogramma's o.i.d. gebruikt?
Link naar reactie
http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bnl%3B315335&x=2&y=10 - hier is ook sprake van geheugen - Heb je maar één reepje geheugen steken of meer (zo ja: al geprobeerd wat ik je aanraadde?) Hier wordt de link ook gelegd: http://msdn.microsoft.com/en-gb/library/ms794023.aspx (zie er "0xC0000005: STATUS_ACCESS_VIOLATION indicates that a memory access violation occurred." - en precies die 005 staat er bij jou ook bij. 'k zou dus vooral in die richting gaan uitproberen. ( @ Lange Pier: 'k dacht daar van boven dat de TS niet àlle mogelijkheden uitgeprobeerd had, na jouw antwoord ging ik terug lezen en ... enfin :oops: )
Link naar reactie
Misschien een tip. Backup eerst je data mocht je dat nog niet gedaan hebben en nu het nog kan. Of laat het doen bij een goede computerwinkel. Je hebt speciale kastjes waarmee je laptop eh gewone harde schijven kan aansluiten op usb. Als windows geen harde schijfen kan vinden heeft je harde schijf dan niet gewoon een probleem. Kijk in de bios of hij wel herkent wordt. Je komt in de bios door bij het opstarten op dell, f1, f2, esc, f10 (hp/compaq) te drukken. Niets veranderen als je niet weet wat je doet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...