Ga naar inhoud

raid0 of een raptor


Aanbevolen berichten

Beste dames en heren, Ik kom er niet uit en om heel eerlijk te zijn: ik weet het niet meer. Ik heb een paar zeer technische vragen, die mijn kennis te hoog boven gaan. het volgende: -Wat is beter en sneller: een raid0 (wil alleen een raid0) of een raptor? -Als ik een raid0 heb kan ik daar ook een image van maken met Ghost? -Als ik raid0 heb kan ik die ook in verschillende partities verdelen met Power quest? voor documenten op te zetten -Als ik raid0 neem en een aparte schijf voor de opslag van de documenten, schiet ik daar iets mee op, in mijn ogen starten alleen dan de programma's sneller op, terwijl je dan ook eigenlijk je documenten video, foto etc sneller wil laten lezen- en schrijven en met een aparte disk wordt er geen gebruik van raid0 gemaakt? -Als ik kies voor raid0 en gebruik de schijf ook voor mijn documenten en maak daar wekelijks een backup van, dan is het toch niet zo risicovol of niet? Ik weet dat ik nogal wat vraag van jullie, maar deze vragen spoken heel de dag door mijn hoofd en zo het zou graag willen weten. Alvast ontzettend bedankt voor jullie tijd en moeite. Groet, johan
Link naar reactie
De Raptor is qua doorvoersnelheid niet (meer) uitzonderlijk snel en zeer waarschijnlijk lang niet zo snel als twee schijven in Raid-0. Wel is de Raptor snel op het punt van de toegangstijd: door de grotere omwentelingssnelheid van de disks kun je data sneller benaderen, dit geeft dan bij gebruik waarbij steeds een beetje data nodig is een snelheidsvoordeel, te merken aan een sneller reageren van het systeem.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hoi jongens, bedankt voor jullie antwoord. Ik heb nog 2 vragen als het mag over een raid opstelling: 1) kun je als je 3 schijven hebt, op een schijf xp installeren en op de andere 2 gebruiken als raid 0 (het liefst) 2) is het raadzaam om aan raid te beginnen zonder een hardware raid kaart, zonder eigen processor. Dus niet de zogenaamde firmhardware kaarten en softwarematig. Bedankt alvast. Groetjes, Johan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...