Ga naar inhoud

2e sata schijf instaleren/instellen?


Aanbevolen berichten

Ik wil een 2e harde schijferbij zetten, maar na het aansluiten ging het niet helemaal goed.Sata werkt toch anders als ide dus kan wat hulp gebruiken. Ik heb een A8N32-SLI DELUXE mobo met een 320 gig western digital sata hd.amd 4000+ 7900gtx en 2 gig intern geheugen Ik heb een verse XP erop.Hoe moet ik nu een 2e sata schijf erbij zetten?Kan dit zonder dat mijn 1e hd geformateerd wordt? Heb de 1e er zelf ingezet maar was voor het eerst met sata dus was met wat geluk dat ik daar xp op heb gekregen want ik weet niet hoe je dat moet instellen.Als ik in de bios kijk ziet hij de 2e schijf staat sata enebled. Heb het boekje maar word daar niet wijzer van.D e 2e schijf is ook 320 gig ook van WD maar niet identiek en ik wil in totaal ongeveer 600 gig opslag hebben. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Alvast bedankt voor de hulp.
Link naar reactie
heb hem aangesloten gehad maar dan start de computer niet op Zie in het opstarten wel dat er 2 harde schijven zijn. Xp staat op de eerste met de 2e erbij staet hij niet op, dacht dat dat kwam door master slave maar dat is bij sata niet toch? Dus hoe krijg ik hem nu aan de praat met die 2e erbij wat moet ik precies aan de instelling in de bios veranderen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...