Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik weet niet goed waar deze vraag thuishoort. Ik probeer dus maar. Een vriend van mij is een tijdje terug overleden. Nu wil zijn vrouw graag de computer die ze altijd gebruikten weer gebruiken, maar ze weet het wachtwoord niet om de computer op te starten. Is het op een of andere manier mogelijk om het wachtwoord te omzeilen, zodat de computer weer gebruikt kan worden? Als hierbij gegevens die de computer bevat verwijderd worden, dan is dat niet zo erg. Wie weet raad? D. Pol
Link naar reactie
[quote:e4858d8f64="gerben"]Windows wachtwoord, of bios? Als je windows opnieuw installeert, inclusief formatteren van de schijf, is elk wachtwoord verdwenen. Bios kan wat hardnekkiger zijn. Meestal is resetten van het cmos voldoende, maar soms ook niet.[/quote:e4858d8f64] [quote:e4858d8f64]Bedankt voor het antwoord. Echter,hoe doet men dat, resetten van het cmos? Is het voldoende om het batterijtje te verwijderen om het na een tijdje opnieuw te plaatsen? Dick. [/quote:e4858d8f64]
Link naar reactie
je kunt, voordat je alle data wist van de HDD, ook het wachtwoord gewoon omzeilen(van windows). Dat heb ik zelf ook een aantal keren gedaan. Het voordeel hiervan is dat je niet alles opnieuw hoeft te installeren. Ik kan alleen niet zo 123 bedenken hoe de cd hete die ik ervoor gebruikte. Ik kan dat even opzoeken. Stuur me maar een berichtje als je hulp wilt met het resetten van het wachtwoord.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...