Ga naar inhoud

tele2 modem/ netwerkkaart/ onder W98


Aanbevolen berichten

Tijdens de installatie van modem-netwerkkaart zou onder: > uitvoeren . wincpf (?) de naam van de netwerkkaart moeten verschijnen. Er verschijnt alleen een ppp adapter. ( en die is het niet ) bij ipconfig staan alleen nullen .. Verder lijkt alles te werken (lampjes ed.) Helpdesk komt weinig verder dan "kabel kapot " en "nieuwe netwerkkaart" wat ik geprobeert heb maar wat ook niet helpt... Wat gaat er fout ?
Link naar reactie
Er staat alleen : iets van externe netwerkaart of adapter ( doe het uit mijn hoofd) De netwerkkaart zit in het moederbord. Ook een nieuwe pci kaart erin, maar het blijft hetzelfde. Ik heb meerdere adapters geinstald (om te proberen, de kaart is merkloos) maar nergens wordt die herkend... Lampje van de kaarten branden OK. Modemlampjes branden ook OK
Link naar reactie
dank jojo (en anderen) Precies hier gaat het niet goed. Er staat dus alleen TCP/IP en geen merk of type achter/ onder. Dat is zowel bij de op het moederbord aansluiting als bij de PCI kaart. In de papieren gebruiksaanwijzing ga je dan naar wincfg en daar zou ook de keuze tussen pppadapter en de netwerkkaart moeten zijn. Is er daar (ook) niet.
Link naar reactie
Ppp en extern wijst op het standaard telefoon modem. Netwerkkaart zou in het lijstje moeten staan waarin PPP ook staat. Zo niet, dan is er of geen netwerkkaart of de drivers zijn niet geinstalleerd. Inderdaad kijken in Apparaatbeheer of je iets raar ziets. Daarna bij Netwerk onder configuratiescherm. Anders nagaan of je wel een netwerkkaart hebt. Je zou niet de eerste zijn die van Tele 2 een systeem krijgt die niet bruikbaar is. Een kennis van had dat ook een tijdje terug, maar goed, ik had wel een netwerkkaart meegenomen, dus dat probleem was snel opgelost.
Link naar reactie
Dank allemaal voor het meedenken ! Het is helaas niet gelukt. Heb een neiuwe kaart handmatig toegevoegd, die herkende die wel bij aparaatbeheer maar weer niet bij wincfg... Ik ga eens nadenken over een totaal andere oplossing of wellicht een monteur ( hoewel ik niet denk dat ie er wel uitkomt...)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...