Ga naar inhoud

1x512 mb of 2x 256 mb????


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Natuurlijk.... dacht ik : een pc-forum om een vraag te stellen! Nou dat ga ik bij deze doen. Ik ben helemaal nieuw hier en eigenlijk wel een leek op gebied van pc's. Ik kan me in principe wel redden nu, en een cd-tje branden enz gaat mij ook nog wel goed af....maar goed. Mijn vraag: Mijn pc werkt uitermate langzaam en loopt ook nog eens continu vast. Nou ben ik van plan om mijn c schijf helemaal te ontdoen van alle rommel die er in de loop van 2 jaar op is gekomen en er opnieuw xp sp2 op te zetten. Nou ben ik ook zo ver dat ik nu weet dat je met 512 mb wat te kort schiet om xp een beetje te kunnen laten werken. Dus dacht ik: laat ik mijn intern geheugen is gaan verdubbelen naar 1024 mb. Na veel rondvragen had ik het type geheugenkaart dat ik moest hebben. 1x 512 mb. Toen ik de pc ging opendoen ( waar ik eigenlijk niet aan wilde) stuite ik op 2 zwarte en 2 blauwe sleufjes waarvan de zwarte waren bezet door 2 indentieke kaartjes ( het intern werk-geheugen dus!) Daar sta ik dus met mijn 1 enkele kaart van 512 mb.....want welke van deze 2 blauwe sleufjes moet ik nou hebben ????? links of rechts????? Of ben ik echt verkeerd geinformeerd en had ik soms 2 kaartjes van 256 mb moeten hebben ? Help me aub, want ik kom er niet uit. Ik hoor het graag van jullie. Mvgr Mans :oops: p.s hieronder wat specificaties van mijn pc HP Pavilion A760.nl Microsoft® Windows® XP Home Edition ● Intel® Pentium® 4 processor 505 ● 512 Mb DDR-SDRAM ● 160-Gb Seriële ATA vaste schijf (7200-rpm) ● Intel® Graphics Media Accelerator 900 Tot 224 MB gedeeld videogeheugen ● DVD-writer Max. 8x ±r/±rw double layer ● 10/100BT netwerkinterface ● IEEE 1394 Firewire®-interface
Link naar reactie
Bij moderne pc's is het vaak gebruikelijk om geheugen in paren te gebruiken, om daarmee 'dual-channel' mogelijk te maken. Door die constructie verdubbelt men de snelheid van het geheugen. Nodig is het echter niet: je kunt de module in een van beide slots proberen; werkt waarschijnlijk. Wil je (als je prestatie verlies merkt) toch liever een paar modules toevoegen, koop er een 512 MB module bij....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...