Ga naar inhoud

Copy Box van Sitecom en USB stick


Aanbevolen berichten

Ik heb een Copy Box van Sitecom gekocht om direct zonder gebruik van een pc fotobestanden van een digitale camera naar een USB stick te back-uppen. Het kopiëren leek zonder problemen te gaan. Alleen nu kan ik met mijn pc (Windows XP Home) de USB stick niet meer benaderen (op twee verschillende pc's geprobeerd). Hij laat wel na enige minuten een stationsletter zien van de USB poort maar die is niet te benaderen (probeert paar minuten en dan zegt hij dat hij leeg is). In het register wordt deze USB stick (mini Cruzer 1 GB van Sandisk) wel geplaatst. Ook gaf de pc bij de eerst keer aan dat hij deze nieuwe hardware gevonden had. Ik krijg nu de indruk dat door het kopiëren het bestandssysteem van de USB stick in de war is geraakt. Hoe kan ik dit weer goed krijgen? Wat is de reden geweest, wat moet ik doen dat het niet weer fout gaat?
Link naar reactie
Heb ik aan gedacht, maar er stonden ook bestanden van Sandisk en de Mini Cruzer op, die zijn dan ook weg. Het grootste probleem lijkt me echter hoe ik de stick kan benaderen. Onder Verkenner lukt dat niet. Blijft dan hangen. Of moet ik vanaf de opdracht regel zoiets doen als format /L: (dit is de stationsletter die hij krijgt als de stick in de pc zit)
Link naar reactie
Ik heb de Copy Box ook proberen te gebruiken, maar deze doet niet wat die beloofd. Ik heb tot nu toe 1 soort kopie met succes kunnen maken: Een kopie van bestanden op een 512MB memory stick naar een harde schijf (Seagate 1,2MB, cable select via IDE/USB). Ik vermoed dat de Copy Box "schijfletters" verwacht, alleen toont mijn fototoestel een map. Ook lijkt de Copy Box niet te gaan kopieren na 1 druk op de knop. Wat heb jij precies gedaan om te kopieren?
Link naar reactie
Ik heb de winkel waar ik de USB stick gekocht had naar de stick laten kijken, zij konden er ook niets mee en hebben me het geld terug gegeven. Mooi, maar nu weet ik nog niet of het aan de Copy Box lag of de USB stick. Het copiëren met de Copy Box ging zoals volgens de handleiding. Eerst aanzetten met een druk op de knop en dan met een druk op de knop (niet te kort) kun je copiëren als de apparaten aangekoppeld zijn. Werkte wel, want ik heb even op de USB stick de bestanden van de kamera kunnen zien, d.w.z. hij had gewoon een map op de stick aangemaakt met copy1 (of iets dergelijks) en daaronder stond de map structuur zoals die op de kamera staan (is te zien door de kamera rechtstreeks aan de pc te koppelen). Helaas kon ik de stick daarna niet meer benaderen.
Link naar reactie
Ik weet niet of dat aanzetten belangrijk is. Ik zie zelf geen verschil in werking. Het klopt ook dat voor het kopieren de knop echt "vrij lang" ingedrukt moet worden. Nu vind ik zelf 3 seconden voor het uitzetten ook vrij lang. Mijn idee was om van fototoestel naar memorystick oid te kopieren. Voor mijn Canon G3 werkt dit helaas niet. De geheugenkaart via een kaartlezer gebruiker werkt vermoedelijk wel. Helaas heb ik alleen kaartlezers die meerdere soorten kaarten kunnen lezen. Dat levert meer dan 1 station op, en dat werkt dus niet. Ik zal de data op mijn harde schijf nog eens controleren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...