Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

In den beginne......wist ik welk geheugen in welke computer. Nu is het me allemaal niet meer duidelijk. Pentium 4 - 266 ghz. Er zit DDR-SDRam 256 in. Ergens zie ik staan FSB-Dram 4:5 Clock 2,5 Ik zou er graag 1 gyg bij willen zetten, maar kweet echt niet welke ik dan moet hebben. Forum doorzocht maar ben nog niet veel wijzer. Wie kan mij helpen :oops:
Link naar reactie
[quote:64fef71f0c="Dunja9"]Het geheugen (400 mhz) loopt nu op 167 mhz. volgens mij kan ik dit ook niet verhogen omdat het een pentium 4 2,7 ghz. is!?[/quote:64fef71f0c]Nee, dat komt omdat het geheugen dat je er al in hebt zitten hoogstwaarschijnlijk PC2700/DDR333 (166MHz FSB dus) is. En aangezien beide modules op dezelfde snelheid moeten lopen, draait die PC3200/DDR400 module ook gewoon op de snelheid van die tragere. Maar maak je er niet druk om, DDR333 is snel genoeg.
Link naar reactie
Medion is zo slim om de voor hun geproduceerde Moederborden te voorzien van een bios met buitengewoon weinig mogelijkheden zodat er gewoon geen ongelukjes kunnen ontstaan en er dus ook beduidend minder onterechte garantieclaims vallen tijdens de drie jaar garantie periode. De toegepaste voeding van 235 W blijkt in de praktijk beter te zijn als een 300W NN. Ikheb hier nog steeds dit systeem draaiend met alleen alleen een andere 2.8 Intel er in en een diskdrive en sinds kort een Asus 9500 kaart op 8 pipelines ipv de Msi GF 4200Ti die ook leuk te OC en was (core 550) De nieuwste bios voegt niets toe aan de bestaande mogelijkheden dus als het goed draait gewoon zo houden. O,ja in de stevige maar kleine originele kast is een extra fan zonder meer een must !!!!!!!!! Ook met alleen mem 3200 er in kan het systeem niet meer als op een FSB van 167 draaien zonder extra software.
Link naar reactie
Moederbord heeft geen aansluiting voor een fan dus moet je voor een paar euro een fannetje halen met een Molex aansluiting en deze onder de voeding monteren (naar buiten blazend.) Evt kan t rooster van de achterplaat uitgezaagd worden en een draadrekje geplaatst worden voor een veel betere afvoer.
Link naar reactie
Origineel zat er een nogal dikke warmtegeleidende stikker onder de CPU koeler. Als de temperaturen na de extra fan goed zijn niets aan doen want de CPU zit dikwijls vastgeplakt aan de koeler! Ga je toch nieuwe pasta aanbrengen dan kan je beter voordat je de koeler erafhaalt eerst de koelunit met de klemmen los [b:67680f41db]voorzichtig [/b:67680f41db]een beetje heen en weer draaien ,dan zal de CPU waarschijnlijk niet uit de gesloten vatting met de koeler mee getrokken worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...