Ga naar inhoud

HDD stuk ? 6Y160MO


Aanbevolen berichten

Ik heb een redelijk groot probleem. Ik wou vandaag ff battlefield 2 opnieuw installeren op mijn 160gb sata hardeschijf van maxtor. dit was geen probleem en heb het ook ff gespeeld. Hierna wou ik patchen maar dat gaf een probleem. patch failed. Nou ja.. rebooten dan maar he. Vervolgens was mijn schijf ineens leeg !! Ook zag hij de label niet meer. i khad hem gewoon simpel maxtor 160gb genoemd en dat staat er neit meer. Bij disk management staat dat de schijf helemaal leeg is maar wel healthy. de bios herkent de schijf nog wel en windows ook gewoon maar ik kan de schijf helemaalniet meer openen. Als i kde schijf probeer te openen zegt ie dat de schijf neit is geformateerd en of ik dat wil doen. Ik kan natuurlijk proberen om de schijf to formateren en kijken of ie het dan weer doet maar er staat redelijk veel data op wat ik eigenlijks niet kwijt wil. Als het niet anders kan dan moet het maar maar ik wil die optie zo lang mogelijk uitsluiten. Ik heb een soortgelijk probleem eerder gehad , met mijn 250gb sata schijf maar die is helemaal gerecovered door windows zelf. Die schijf was ook helemaal leeg maar alles is nu weer terug. Windows heeft dit niet gedaan voor mijn 160gb schijf dus zouden jullie mij alsjeblieft willen helpen om mijn data proberen terug te krijgen ? Ik ben op het moment HD tune aan het draaien en die geeft wel aan dat er een aantal "blocks" damaged zijn. Help aub :( *edit* Als ik de schijf formateer , zou het dan mogelijk zijn om mijn data alsnog terug te krijgen met een tooltje ?
Link naar reactie
Even als achtergrond informatie, ik zie redelijk veel topics met mensen die opeens al hun data kwijt zijn, en die schijven zijn echt allemaal van Maxtor. Ik heb ook een maxtor (250BG) , en ben nu eerlijk gezegd een beetje bang om ook al mij data te verliezen... Als er bad sectors zjn gevonden is de schijf toch meestal kapot?
Link naar reactie
Meestal wel ja.. hoeft niet altijd trouwens. Maar maxtor is overigens een redelijk goed merk voor hardeschijven. ik heb altijd maxtor schijven gebruikt en dit is mijn eerste die stuk is. ik heb hem nu ongeveer 2 jaar intensief gebruikt. en met intensief bedoel ik meer dan een gemiddelde gebruiker :wink: ik breng de schijf morgen naar de winkel met bonnetje en al zodat zij hem opsturen naar maxtor. ik heb namelijk nog tot 2007 garantie erop en hopelijk krijg ik binnenkort een nieuwe schijf. weet iemand hoelang dit ongeveer gaat duren ?
Link naar reactie
[quote:cb01b3e4bb="energy drink"]Even als achtergrond informatie, ik zie redelijk veel topics met mensen die opeens al hun data kwijt zijn, en die schijven zijn echt allemaal van Maxtor. Ik heb ook een maxtor (250BG) , en ben nu eerlijk gezegd een beetje bang om ook al mij data te verliezen... [/quote:cb01b3e4bb] Pas even op hiermee. Waarom zijn er meer kapotte Maxtors? Wellicht omdat ze veel verkocht worden. Er zijn veel meer mensen, die geen kapotte Maxtors hebben (o.a. ik met 4 Maxtor schijven). Waarom zijn de mensen hun data kwijt?...ehhhh... omdat ze nooit backuppen.
Link naar reactie
[quote:a080866468]Hierna wou ik patchen maar dat gaf een probleem. patch failed.[/quote:a080866468] Als dit werkelijk de aanleiding van de storing is,denk ik niet aan een kapotte schijf. [quote:a080866468]Als i kde schijf probeer te openen zegt ie dat de schijf neit is geformateerd en of ik dat wil doen.[/quote:a080866468] Misschien een beschadigde Partitie Tabel? Kijk er eens naar met Testdisk voordat je hem terug brengt. http://www.cgsecurity.org/ Prog starten en HDD kiezen, 4x enter en dan ben je in het schem waar je de partitie kunt kiezen. Controleer de "Structure" Greetz
Link naar reactie
ik zeg alleen dat het mij opvalt dat er veel maxtor schijven "kapot" gaan, want misschien is er gewoon wat fout maar is de schijf niet kapot. Er kunnen wel veel maxtor schijven worden verkocht, dus ik begrijp je argument wel over dat er daarom ook meer defecten voorkomen. Maar toch, ik heb ook een maxtor en ik verwacht gewoon dat hij het gewoon doet, ik maak ook backups maar als me hele schijf uitvalt wat dan, ik heb 1 hdd...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...